tisdag, juni 23, 2009

Sommarfika och lata kvällar

Ett absolut favorit- tecken på att sommaren är här är alla spontana kvällspromenader och fika på byn. Ingen stress eller en massa måsten som ska hinnas med eller jobb som väntar dagen efter.. när kvällspasset på gymet är avklarat så är jag fri!! Ikväll tog vi en kaffe på byn, Angelican och jag, och planerade helgen om tre veckor. Marknad och fest här då och vi ska samla hela gänget för gemensam grillbuffé och ölhävning. Min sista partyhelg, sedan börjar allvaret. Jag både längtar och inte.
Jag längtar för att jag vill känna vittringen av att lyckas, stoltheten och makten över min egen disciplin hela vägen fram till tävlingen.. Men samtidigt känner jag en stor rädsla för att inte nå mitt mål. Jag är fortfarande nybörjare och har inte lärt mig en tiondel av alla knep och tillvägagångsätt, men jag kan inte skylla på att det är första gången längre.
Haha.. jag tror minsann att vi kan hälsa prestationsångesten välkommen på riktigt!

Imorgon ska jag få lite välförtjänt vila från träningen. Det blir en promenad med Lobo på morgonen, och sedan jobb till sena natten. Räkfrossa! Det är temat på Karön på onsdagar och jag ser fram emot att få leka bartender igen :)

Ciao!/Desi

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag börjar min resa med ett besök hos sjukgymnasten nästa vecka.
Känner igen mig i prestationsångesten.
Men jag hejjar på dig.
Jobbar du med oss i vakten någon dag snart..?