torsdag, juni 04, 2009

Elegi...

Igår agerade jag helt ofrivilligt flyttjänst åt människor som inte själva har insikten och förmågan att inse att man städar och röjer efter sig.. Resultatet blev- förutom ett tömt rum- en extrem flashback av när min bäckenskada varit som värst. Jag kom knappt ur sängen i morse, kunde inte knyta mina skor ordentligt och såg väl förmodligen ut som en 80-åring (trött sådan) på väg in och ut mitt fordon.. Jag lider. Ingen träning och jag oroar mig över om detta varit droppen som fick bägaren att rinna över och hoppas på att svaret ska vara nej och att den fysiska bekräftelsen i form av smärtbortgång ska infinna sig. Och jag väntar...

Dessutom vaknade jag med halsont och har idag nysit och snytit mig ofantligt många gånger, varje nysning går som en ilning genom hela kroppen och jag säger aj högt när den når bäckenet. Piss!

Otroligt nog har jag lyckats hålla skenet uppe hela dagen och verkligen försökt vara glad och trevlig, men det suger fett det här. Till råga på allt har lotten att agera fanvakt på Nationaldagen ännu en gång fallit på mig- vilket förvisso kunde vara trevligt egentligen- men med det ovan skrivna som förutsättning så känns inte det heller särskilt kul.

Peppa mig någon- SNÄLLA!!!

Kiss kass- utedass

7 kommentarer:

Malin sa...

YO GO GIRL!!! är det någon som tar sig ur detta så är det du! Vila och ta det lungt och låt myrorna krypa i musklerna tills kroppen känner sig redo. Du klara detta lätt! puss och kram

Frida sa...

Deeesii du kan ju allt och klarar av det mesta :D


Min träning går sneeett just nu, damn och vad händer då, jo jag börjar strunta i att leva bra! +att jag inte kommer kunna gymma i sommar heller, bara konditionsträning dårå illa illa illa..!

Isbjörnen sa...

Du är ju ändå starkare än mig =)

Anonym sa...

Du får härmed 3 pepp i en kommentar. Jag, Mannen och dagens 1-åring hejjar på dig! Hade vi kunnat trolla hade ditt bäcken varit som nytt. KRAM!

FitnessDesi sa...

Malin: De där myrorna är ju elefanter vid det här laget..suck. Men du har rätt!

Frida: Jag ska snart ta tag i ett program till dig, men jag måste säga att VILA är precis vad du behöver!! Strunta i att det inte blir nåt gym i sommar, satsa på att löpträa tre pass i veckan (inte mer) och förbättra löpteknik och tider.. Lev gott hela sommaren och starta på riktigt till hösten!!

Isbjörnen: Jag tänkte precis på dig! Och ja, jag är starkare än dig! Jag är starkare än de flesta ;)

Tant Brun: Tack, tack och tack! Hälsa lilla sprall och gratulera på dagen!!

Masse X sa...

Jag vet!! att du kommer tillbaka, ännu starkare än innan. Stressa inte upp dig, låt det vila, försök inte tänka på det, vet att det inte är lätt men försök. Du har tid till december, långt dit.
TTänker på dig

Frida sa...

Jaao, tankte lora lopning och lite triathlon, jag har skrivit ned allt jag kort pa gymmet och det far val bli ett litet experiment och se hur mycket jag kan tappa pa en sommar hehe, mamma ska forsoka fa tag i dig hon drar ju snart ner till blekingelandet laaange.. ni kanske ses =)