torsdag, juni 11, 2009

Jag tror att det börjar nu...

Igår åkte jag direkt från jobbet in till staden för att träffa Mari, och det är nog ett av de klokaste besluten jag tagit de senaste månaderna! Jag hade tittat på hennes ansikte i och hört henne prata i bedömt 3 minuten innan jag konstaterade: "jag skulle kunna starta min deff NU".. Hon ger mig en sådan otrolig energi! Vi pratade mycket om vad som hände förra tävlingen, framförallt mina känslor kring det- sånt som ingen annan egentligen brytt sig om att lyssna på eller förstått- och hur vi ska jobba denna gången för att göra ännu bättre och undgå svackorna på vägen mot målet. Jag är så glad att hon är med mig från start denna gången, även om upplägget i både träning och kost är helt mitt eget så finns hon där att utvärdera, vinkla och ge råd HELA vägen från start till slut. Sist hann jag ju bara uppleva henne de sista 5 veckorna innan tävlingen, och jag hade behövt henne tidigare!

Dessutom coachar hon en kille från Lok o Motion, Peter, som ska tävla AF SM i Säffle den 12 september, så nu har jag någon att prata och vara manisk med. Jag kommer definitivt att åka med dem när det är dags, och det kommer att bli en bra motivationsspark i baken för mig att titta på alla starka och snygga människor där.

Just nu är jag så jävla peppad, och jag önskar att det inte släpper nu!!
Det finns en tung puck i min vardag som gör det extra svårt att vara helt avslappnad och spontant lycklig, jag jobbar på det man det är svårt. Det är ingenting jag kan påverka, ett beslut som har tagits av någon annan, men som också påverkar MITT liv- mycket mer än vad jag förstod från början.

Jag lovar mig själv att lyfta blicken nu, och fokusera på vad som är viktigt för mig. Jag ska spara och lägga min energi på det jag kan förändra- mig själv..
Igårkväll tog jag det första mentala klivet mot tävlingen och jag tänker inte gå av banan förrän jag nått mitt mål. Stå inte i vägen, det kommer att göra dig ont.

/Desi