onsdag, april 27, 2011

Tidsoptimist

Om ni någon undrar och är nyfikna på hur livet ser ut för en galning som planerar in tusen saker samma dag- varje dag...- så är ni välkomna att följa mig en heldag när ni vill ;) Men jag varnar er för maximal mental utmattning om ni inte är vana vid tempot. Dessutom krävs bra skor med tanke på hur många gånger vi får halvspringa, eller ta en extra sväng i någon trappa för att hämta något vi glömt..
Dock så kommer ni också att få njuta av den sköna känsla som uppstår när allt är klart, den mentala listan är avbockad och det är dags att slappa eller njuta av ett pass på gymmet ;)

Idag hade jag fjorton administrativa uppgifter framför mig när jag kom till jobbet.
Administration är inget jag tycker är kul eller särskilt stimulerande, mer ett nödvändigt ont för att få möjlighet att göra allt det roliga praktiska som mitt jobb egentligen innebär. Massor av telefonsamtal skulle genomföras (som om det inte var nog så blev jag omkopplad i snitt två gånger per samtal då ingen hade tillräckligt bra svar på mina frågor första gången)
Denna lista var snyggt uppstaplad i mitt huvud enligt min prio- ordning. Jag skulle hinna enligt min plan..

Då hör till saken att jag inte planerar med långsamma människor i min omgivning, vilket gör att jag stressar upp mig och blir lite smått irriterad över att de påverkar mina planer negativt.
(Innefattar människor som rör sig långsamt framför mig, sitter och hänger i maskinerna på gymmet eller kör under rekommenderad hastighet på vägen..grrr)


Min arbetstid tog slut 15.30, och då hade jag även hunnit med mitt inplanerade rehab-sim på 30 minuter..PUST..
15.30 åt jag min måltid som planerat, klar 15.45 och det tog tio minuter att åka hem.
Packa upp väskan, diska av shaker och matlådor, byta om och ladda ny shaker inför träningen senare.
Skolan startade 16.15 med föreläsning till 18.00 och därefter svepa PWO, ut i bilen och köra till gymmet för att möta Bandoolan 18.15 :)

BEN!!!!! Svett, stånk och svordomar över idioten som ihopa detta djävulspass (hrm.. jag själv). Stumma ben, onda ben och sen ingen känsel alls..

Hem, duscha och förbereda maten.
Packa upp tvätten som jag tvättade på jobb och packa ner den i nästa väska. Bocka av lista, räkna intag kommande måltider och vattna blommor.

Blogga! Och sen blir det att betala räkningar och äta kvällsmat.

Min dag, varje dag. Typ.. Men jag gillar det!! Det hinner alltid hända så himla mycket och jag njuter allt som oftast av att alltid vara på gång. Jag mår bra av det. Det och min rehab som jag ju glömde redovisa att jag gjorde i morse ;)

Trevlig kväll på er!!

Inga kommentarer: