fredag, maj 06, 2011

Fake it until you make it!!

Efter en vecka på sydligare breddgrader där jag faktiskt gjort en hel del nytta, kommer jag ändå hem med laddade batterier och en helvetisk lust till träning. TUNG träning!
När man inte får komma i närheten av tyngre hantlar än 14 kg på en heeeel vecka så inser man plötsligt hur mycket man älskar de tunga rackarna som man annars svär så högt över.. Jag har saknat! Och jag har saknat Bandoolans alla felräkningar och pikar.. Tills idag ;)
Började kvalitets träningen här hemma med ben, kan inte bli bättre! Imorgon blir det överkropp och resultatmätning hur mycket styrka jag tappat i mes-gymmet jag haft tillgång till..

Jag är ofta iväg på olika äventyr under mina dieter och det är fan inte lätt.. Vissa gånger svårare än andra såklart, men summan är ändå att hemma är bäst! Jag förstår inte "alla andra" med vanliga arbeten, typ 9-17, som gnäller att det är sååå jobbigt att dieta och att få ihopa maten med allt annat.. Det är ju bara att se till att packa väskan ordentligt på morgonen för fasiken!! Sluta lipa :)

Listiga metoder (eller inte- bedöm själva) för att överleva i mitt yrke kan vara följande tips:
  • Frys in 16 liter kvarg, packa i en kylväska och smuggla med på din utlandsresa där det är himla massa plusgrader och ingen tillgång till kylutrymme förutom en mini-snål mini-bar under sängen på rummet...
  • Stjäl 15 ägg vid frukostbuffe´n på hotellet VARJE morgon och smuggla ut dem utan att bli påkommen.
  • Drick proteinshakes till du mår illa
  • Räkna ut hur stor bit av God Balans- baren du kan äta för att fylla ditt kalori- behov för stunden.
  • Ta många servetter med dig till bordet för att kunna "torka" av såsen på fisken
Alternativt:

"Tillåt" dig själv att ha pissiga matveckor som du bara kan åtgärda på följande sätt:
Spring din j-el, spring!!!
Och ät mindre än du borde med tanke på vilket plus du just nu ligger på ;)

Nåja, jag antar att jag egentligen inte klagar, tycker bara att det är kul att jämföra med alla andra stackars människor..

Eftersom jag varit ledig idag har det hunnits med en hel del:
Tvättat, städat ( packat upp väskan) hämtat nytt protein på Lokomotion, storhandlat grönsaker (präääktigt) varit i skolan och fått tillbaka mitt senaste arbete, besökt tandläkaren (inga hål, men en fraktur??!!!) trääänat benen, ätit lyxris med kycklingfilé och nu..

...ska det mysas i soffan ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

SPRING DIN JÄVEL!! SPRING!!!
Underbar kommentar!!
Loket idag, men ingen Dessie som sa nåt!
Får väl ta mig ner till Ronneby om jag ska köra ett pass med dig :)
Massemannen