tisdag, maj 31, 2011

Lyckorus och adrenalin!

På cykeln på väg hem från gymmet sjunger fåglarna fortfarande, och solen lyser varm. Vinden känns ljummen trots farten och t-shirten är alldeles lagom mycket att ha utanpå mitt linne under som är genomblött efter kvällens pass.. Vår.. Sommar.. Att cykla med ett leende hem trots att man är så trött att benen knappt bär cykeln framåt. Underbart!

Första dagen tillbaka på jobbet och tusen småsaker som ska fixas. Förutom att hela kittet ska packas upp och stuvas om så ska det fyllas i rapporter i vänstervarv och bokas nya äventyr innan det blir för sent.. Känner en viss hatkärlek till dessa dagar. Jag ringer runt, knappar dator och bockar av mina listor och det känns effektivt och bra efteråt..men oftast under tiden känns det som att jag trampar runt i sirap och jag fattar inte att så mycket kan stå stilla bara för att jag lämnat min plats ett par veckor!!! Frustration. Som tack o lov oftast byts till en känsla av tillfredsställelse när saker börjar falla på plats igen :)
Hann till gymmet, ganska opepp, för att köra igenom lite fitness 5 moment. Med förutsättningarna gick det bra! Trodde inte att jag skulle orka eller vilja lyfta den jäkla stången, men istället höll jag ut alla 75 s. i ett bra tempo dessutom!! Känns gutt som fan :)

Nu ska denna veckans allra bästa tisdag avslutas på det enda rätta sättet..ja, ni kan nog gissa ;)

Inga kommentarer: