lördag, maj 28, 2011

Nu eller aldrig!

Och aldrig finns inte på kartan..
Efter en svår vecka i Holland känns formen allt annat än okej.
Hjärnspöken javisst, men siffror på vågen är ingen fantasi heller..
Trots att jag visste att det skulle bli svårt att hitta rätt mat när jag inte själv får bestämma var eller när jag ska äta (ännu mindre VAD jag ska äta då alltså) och minimal tid för sömn, därmed ännu mindre tid för träning..
Trots att jag var förberedd på detta så hoppas jag och önskar alltid att det ändå ska lösa sig. Såklart.
Allt annat vore märkligt.
Och ändå när det inte löser sig, så står jag där med besvikelsen, uteblivna resultat och tvivel.

Nu eller aldrig.
NU vänder jag formen, attityden.
Formen kommer aldrig att plötsligt finnas där,
den kommer inte att dyka upp oväntat som en överraskning.
Nä, den infinner sig för att jag ständigt jagar den!
NU ska jag ut på jakt!!
Aldrig är ett ord jag inte längre minns...

Inga kommentarer: