måndag, april 04, 2011

KA-RA-TE!

Har ju alltid sysslat med lite mer eller mindre farliga ninja- övningar, men blev ändå glatt överraskad hos kiropraktorn idag..
- "Ditt huvud skulle må bra av kampsportsträning" säger hon, samtidigt som hon trycker till på en punkt där det smärtar.. (mycket smart drag, för då kan jag varken ställa frågor eller försöka säga emot..)
- "Du spelar ju inget offer direkt så du borde belöna ditt huvud med att utmana kroppen, karate borde vara perfekt för dig" (typ så sa hon)

I hear you!!!
Är det någon som kan se vad som är bra för mig så måste det ju vara denna underbara kvinna, så nu jävlar ska det rundsparkas utav bara helvete ;)

Med andra ord så känns det mycket bra efter besöket hos kiropraktorn. Hon fick justera lite i bäckenet och ryggen, men med tanke på att det nu är åtta veckor sedan jag var där sist så känns det som ett bra resultat. På vägen hem i bilen kom den sköna känslan av vinnarskalle fram och jag var både lugn och upprymd samtidigt.

Det kommer att bli bra det här, och det som inte blir bra kommer jag att lära mig att leva med.. som tidigare.. Det finns inget som stoppar mig från att göra mitt bästa, oavsett från vilken status jag startar. Och det är det viktigaste :)



4 kommentarer:

Krav sa...

Karate nja... Krav Maga ja! =)

FitnessDesi sa...

KARATE!! Ninja forever :)

Kekke sa...

Man ska inte ha pyjamas på sig när man fightas ;-)

FitnessDesi sa...

Har vi inte.. Pyamasen har vi ju när vi har kuddkrig ;)