tisdag, februari 02, 2010

Sysselsättning sökes!!

Idag, första arbetsdagen efter mina kalla veckor, fick jag reda på att jag jobbat alldeles för mycket och således har en massa timmar att ta ut.. Eller nja, snarare... veckor!!! Istället för att följa besväringens varje steg "straffas" jag nu med tvångsledighet som gör att jag missar bedömt halva vårens upptåg. Surt, men ett måste. Alla överblivna ledighetstimmar måste vara borta tills nästa pluton kommer i sommar, så det är bara att försöka se det positivt, skönt med några dagars ledigt! Men det är efter de första dagarna som jag känner på mig att problemet kommer att dyka upp; Ommöblering av hemmet varje dag, dubbla träningspass, nerrivna tapeter...- just det, jag kommer att döööö av tristess.

Därför vädjar jag nu till er alla och envar som läser denna blogg att komma med förslag på projekt jag kan sysselsätta mig med. Jag har ett par ideér själv, men såklart hoppas jag att någon av er ska ha det perfekta förslaget!
Det ultimata är om projektet innebär att jag utvecklas, känner stimulans och tjänar pengar samtidigt!! Jag är flyttbar, men hund ingår...

Finns det kanske nån tävling att satsa på??

6 kommentarer:

Anna sa...

Kom hit!!! Hälsa på en helg!

Prinsarna Viggo och Tage sa...

Haj hjarrtat!
Du vet var jag bor och jag är ju jätteledig. Så har du bara en dag över nu innan du hittar ett projekt, så är det bara till att komma hit. Vi kan ju baga en go kaga å äda den åsså. Sen var det ju längesen du träffade min lille prins och jag din.
Bara hör av dig i så fall. Hade varit såå mysigt.
Puss och kram /Bumbi.

Malene sa...

KOM HIT... =D Vi kan stänga i lägenheten så hundarna inte kommer åt varann, eller så kan de busa på stora fältet utanför.. Promenadmys och matmys?? <3 Puss & Kram

FitnessDesi sa...

Åh mina älsklingar!! Tack för era söta inbjudningar. Så fort väglaget blivit lite bättre ska jag minsann ta en resa västerut, och slå två flugor i en smäll!!
Bumbi: Dig hinner jag träffa tidigare än så!!
Pussar till er!!

Anonym sa...

Svägerskan: Hade hoppats på att du var ledig i mars och kunde komma och hälsa på på bb denna gång samt komma och hjälpa till i hemmet med dem små,då snittet är en mindre bukoperation och inga tunga lyft får förekomma.all hjälp är guld värd!!!pussar vi tre

FitnessDesi sa...

Söta svägerskan; Ni är klart min prio ett, det vet du. Jag längtar så och nu fick jag reda på planerat datum av mamma igår. Tyvärr jobbar jag den veckan, men om jag hinner och kan så lovar jag att komma ner och vända någon dag ändå. Jag får väl sjuka mig ;)
Annars startar långledigheten i samband med påskeveckan, så då ska vi ses så mycket som möjligt!!! Saknar och läääängtar!!