fredag, februari 26, 2010

Jag- en kyckling??

Jaha, så då tycker tydligen "vissa" att jag borde återge mer detaljer av min träning. Typ övningar, vikter och reps. Jag antar att jag kan ställa upp på det om ni verkligen tycker att det skulle förgylla er dag ;) Det känns inte så viktigt för mig att skriva om vad jag lyfter, jag vill hellre förmedla mina känslor och tankar kring min träning- för är det något jag kan peppa er med och hjälpa er att nå framagång med så är det att hitta rätt känsla inför träning och andra utmaningar! Hur stark eller svag jag är kan knappast bidra till era mål, MEN jag kan förstå om det är kul att ha nåt att jämföra med.. det kan ju faktiskt sporra att ha nåt/någon att tävla mot också.
Så istället för att skriva ett pass här, så ger jag lite exempel på var jag ligger ungefär:

Bänkpress: 70kg
Hantelpress: 30kg
Militärpress: 17,5kg
Hantelflyes axel: 10kg
Hantelcurl: 15kg
Sittande rodd:45kg

Antal reps och intensitet varierar såklart beroende på vilken fas jag ligger i och vad syftet med passet är.
Just nu (med start denna veckan) är mycket av min träning finlir och teknik för att förbättra svagheter. Att ha mycket massa känns onödigt om jag inte kan använda den rätt liksom... Därför ligger jag nu på lägre vikter i många övningar för att kunna få total fokus och kontakt i övningarna!

Idag körde jag armar, både biceps och triceps med tre övningar i varje. Jag körde fyra set på första övningen i bägge muskelgrupperna och supersetade de två sista. Underbar kontakt, intensivt utan att för den skull kännas forcerat och jag var väldigt nöjd när jag lämnade gymmet.
Som tack till min kropp belönade jag den med den största chokladmuffinsen jag hittade. Kroppen tackade och la allt i bicepsmuskeln (för visst är det väl så det funkar??)

Dessutom var vi i stan idag och shoppade klänning till mig till nästa helg då det vankas bröllop!! (Innan muffinsen så jag vet inte om den passar längre..haha :P)

Nu blir det myskväll och imorgon är planen att åka till Eslöv för att titta på SM i brottning!!

2 kommentarer:

FitnessMama sa...

Att du är stark vet jag redan sedan helgen...nejdå ingen kyckling är du!! Coolt med SM i brottning! Du får allt berätta hur det var efter. Trevlig helg vännen!!

FitnessDesi sa...

Tack för det gumman! Du är ju inte direkt en klenis du heller ;) SKulle ge vad som helst för dina ben!!! Haha..grrr..
Trevlig helg!