söndag, september 06, 2009

Ugnspannkaka a´la Desi

Bästa frukosten om du måste ta med den till t.ex jobbet och du inte vet om du har tillgång till kök/ micro och annat. Jag äter oftast gröt, och detta blir som att äta kall gröt- och extra god!
Detta blir 4 portioner:

  • 5 äggvitor (gulorna sparar jag i ett litet glas till Lobban som ÄLSKAR dem)
  • 4dl havregryn (dvs 4port)
  • soya-mjölk för att gegga till det lite
  • 250g kesella light
  • 25g protein vanilj
  • 1 äpple
  • kanel efter tycke och smak (mycket då alltså!!:)

Gegga ihopa allt till en röra och häll över smeten i en ugnsform. Skiva äpplet och stick ner bitarna i smeten. In i ugnen på 200grader tills det stelnat.


Voila´!! Nu doftar hela lägenheten av "äppelpaj"... MUMS!!
Jag längtar till frukost imorgon!!

3 kommentarer:

Frida sa...

Mmm men Desi du gör mig hungrig, detta borde också vara ett erkänt bra CAS frukost-bjudnings-nyttigt-recept-a-la-Desi! hmm då har jag bara en mamma som problem som inte tillåter mig att inhandla proteinpulver men det får väl gå utan...om man äter lite keso till får man ju liite mer proteiner på talriken iaf :D

Christian S. sa...

Hoppas att allt e bra...den äppelpajen skulle jag gärna vill smka

SAn sa...

Vad gott det lät!