onsdag, februari 11, 2009

Lurad igen...

Nu har jag gått lyssnat efter fåglarnas vårsång så länge att jag verkligen började tro att våren var på väg.. Men ack så lurad jag blev.. Redan igårkväll började det snöa lite lätt och imorse när det var dags att köra till jobb insåg jag att det snöat MYCKET under natten. Riktigt härligt- men var tog våren vägen??
Jag har alltid tyckt om snö, kanske för att jag inte fått uppleva den på riktigt så många gånger..men jag hyser också stor respekt för vad den kan åstadkomma. Imorse var en kamrat till mig med om en trafikolycka som uppstod pga vädret. Hela förmiddagen gick jag i vånda och undrade och hoppades. Jag ringde till hans flickvän som visste mer och fick veta att han själv hört av sig till henne från ambulansen på väg till akuten. Då med nackkrage och stor oklarhet om hur illa det var..(brandmännen fick klippa loss honom ur fordonet). Nu ikväll har jag fått veta att resultatet hittills av röntgen säger bruten handled, och troligtvis/ förhoppningsvis inget värre!! Jag håller tummarna för dig!

Träning idag; Armar enligt plan!

Triceps:
  • Dips
  • Press från panna z-stång: 22.5kg* 6reps* 8set
Biceps:
  • Bicepscurl z-stång: 22.5kg* 6reps* 8set
  • bodybuildern cc: 20kg* 6reps* 8set
Mina arma armar ;)

//Desi

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att se att du är igång och tränar hårt! Jag påbörjar mitt återtåg in i gymlokalen imorgon, efter nästan en veckas feber.