måndag, februari 09, 2009

If I were you I would never let me go!

Idag är första dagen på en otroligt rolig och intressant vecka! Jag och en kollega provar en ny pedagogik på besväringarna, och det ska bli spännande att se vilket utfall det får på fredag eftermiddag när tjänsten går mot sitt slut.. Hela dagen har ägnats åt att plocka fram VAD och HUR vi ska göra och sammanställa allt i vad som kan liknas ett veckoprogram. Ämnet är sjukvård.

Efter arbetsdagens slut tog jag mitt pick och pack och gick direkt ner i gymmet för att köra sista halvan av mitt nya program (tre veckor kvar). Det kändes som en enorm lättnad att jag denna veckan kör endast 2-3st övningar om dagen. Tidsåtgången på gymmet blev inte alls lika lång som föregående tre veckor, och jag hade faktiskt lite energi över när jag lämnade! På 40minuter hann jag med följande:

Bröst:
  • Hantelpress: 20kg*8reps*6set
  • Cablecross: 15kg*8reps*6set
Mage:
  • Crunch på boll
  • Hantellyft sida
Ett riktigt roligt och kort pass! Imorgon väntar en omgång armar och axlar, jag längtar redan :)
Finns inte mycket som klår känslan av ont-pump i armarna..haha

Ha en skön kväll mina vänner/Desi

Inga kommentarer: