tisdag, november 04, 2008

Ups and downs..

Jag väljer att snabbt gå igenom allt pissigt sen helgen, för att sen försöka glömma det och fokusera på det gottiga istället:

Nacken jävlas fortfarande, jag försöker att sjukgymnastisera så fort jag har en chans och sitter still så gör jag mina övningar..i bilen, på bion osv.. men det gör ont! Spänner i hela axlar, nacke och upp i hividet- läs huvudvärk av guds nåde.. Suck. Vilat från styrkan sedan i onsdags, hade tänkt träna igår, men jag är så fruktansvärt trött i både rygg och huvud av det här så jag orkade inte!! Idag har jag varit hos sjukgymnasten igen, och denna gången ville han inte behandla..bara prata (!) och undrade om jag hade nån infektion i kroppen, om detta kunde vara stressrelaterat..hell yeah! Var det inte det innan, så är det ju det nu..får jag ingen behandling så dröjer allt ännu längre- nog för att jag känner mig stressad!!
Resultatet av dagens sjukgymnastik är alltså noll, dock en tid inbokad hos läkaren för blodprov..kontroll av mina värde och eventuell infektion.

Ok, så till det lite mer gottiga;
Jag vaknade faktiskt och kände mig nästan utvilad imorse..känns som en evighet sedan. På förmiddagen var jag sedan i staden för att visa upp mig för en grym tjej vid namn Mari som har stenkoll på fitness- mat och träning. Och hon gav komplimanger och beröm för allt arbete jag lagt ner. Kändes så jäkla bra att höra någon "utomstående" säga att jag har en skitbra fitnesskropp och att det kommer att gå suveränt för att vara första gången. Hon gav mig en del att tänka på, bl.a tiden efter tävlingen, om att inte tappa fokus och så. Mina fördelar är enligt henne mina smala höfter, bra muskelmassa, bra ben (kycklingbenen?!) lång mage..och mitt minus är avsaknaden av tryck och pump i musklerna.. Att jobba på! Så från och med nu så är fokus styrketräningen igen- dock mycket låga vikter för att inte förvärra nacken!

Börjar jobba igen på torsdag, jobbar min sista dag innan tävlingen på tisdag..sen jäklar är det FOKUS!!!

Desperate ikväll, någon?/Desi

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du mår bättre snart. Aldrig kul att ha ont, men det känns ju säkert mer nu eftersom tävlingen är så nära. Är så spänd på hur det ska gå för dig. Finns det någon websida man kan kolla?