fredag, november 07, 2008

Ge mig det NUUUU!!!

Jag vill ha allt, nu! Inget senare, inget då eller kanske.. Jag vill ha allt eller inget, står på noll eller hundra.. Så fort jag har planerat något så vill jag ha det klart helst nyss. Nu låter det ju som att jag skulle vara en person med dåligt tålamod, men så uppfattar jag mig nog inte.. Jag tål nog bara inte att vänta för länge ;) hur gott det än må vara.. Så att gå på diet är definitivt ingen dans på rosor för mig, att hålla ut något i 16 veckor utan att veta vad slutklämmen ger har varit jättejobbigt och gjort att jag fuskat en del, framförallt i början. Och det är väl inte förutan att jag idag kan sitta och banna mig själv för att jag inte varit lika disciplinerad hela vägen rakt igenom.. Frågor som "hur skulle jag sett ut nu om jag inte haft en enda ätardag?", "om jag bara gått den där morgonpromenaden" eller inte ätit den där chokladbiten"..poppar upp i mitt huvud dagligen. Och jag vet att jag aldrig kan få svar på de frågorna. Men jag tror inte att jag varit lyckligare om jag struntat i chokladbiten, gått den extra morgonpromenaden osv..för det finns ju en anledning till att jag gjorde det valet där och då! Jag var väl för trött, för nere, eller kanske tillochmed för glad för att göra på nåt annat sätt just då?!

Har precis varit hos sjukgymnasten igen och sitter och skriver med axlar och nacke som är heeelt bortdomnade.. Väntar på att ruset av endorfiner ska kicka in, så att det blir ett skönt avslut på behandlingen. Det verkar dock inte som att det händer denna sidan jul (som vi säger hemma;).. Idag ska jag få lov att börja köra styrkan igen! Dock bara om jag gör det försiktigt..?? Hur gör man chins försiktigt?! Nåja, jag tar med mig In-Grid till gymmet för att säkerställa att jag inte flippar ut när ingen ser på.

Återkommer/Desi

Inga kommentarer: