torsdag, november 13, 2008

Det bränner, det bränner..

Jag vet inte vad som hänt med min kropp, men de tre sista dagarna har jag haft en förbränning som är helt oväntad för mig.. Som jag kämpat innan för att jaga kcal varje dag, och nu bara händer det trots att det känns som att jag bara sitter stilla! Morgonpromenaden är på ca 6km, det tar mig ungefär 60-70min (säger ju ganska mycket om mitt lama tempo ;) och den förbrukar mellan 400-450kcal!!! Sen kör jag styrkan på gymmet med oootroligt lätta vikter och högt antal reps. That´s it! När jag tog av mig pulsklockan efter 10 timmar igår (varav två av dem var aktiva, resten framför skrivbordet), så hade jag förbränt 1900kcal. Det innebär ett duktigt minus kan jag säga, och då har jag ändå börjat lägga till både mer fett och kolhydrater- är ju hungrig! Men det är kanske just därför?? Vad vet jag..haha..antar att det är ok att ha dålig koll första gången..

Nacken känns lite bättre, dock är jag fortfarande enormt stressad över styrkemomenten, och jag antar att det bara är att tjuren vid hornen och trotsa smärtan. Det är ju så kort tid kvar nu!!
Galet..

Nån som vill ha lite skinn av mig??/Desi

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så fantastiskt på alla vis! Klok som få och envis som en åsna:) Tack för din fina kommentar och du vet att jag följer dig slaviskt dessa sista veckor. Skönt att det känns bättre, även om det inte är på topp riktigt än, men det är bara en tidsfråga innan det känns bra i muskeln igen. Vila is da shit, eller vadå?:) Ha en toppendag sötis! Puss o Kram

Daniel sa...

Bra kämpat kompis keep it up. Kör inte sönder dig nu bara, kom ihåg att vila dig i form sista veckan för att pricka in formen. (Någon promenad är väl ok men dui förstår vad jag menar)...

Anonym sa...

Jag håller med Daniel...bara så du vet så är vi ju ett stort gäng som stöttar dig om du behöver "extra push" sista veckorna. Du är skitduktig "gumman"!!
// Lasse-San

FitnessDesi sa...

Tack mina godingar!!!!