tisdag, november 11, 2008

Nu! Kanske...

Jag körde chins igår! Försökte vara taktisk och genomförde hela mitt ryggpass innan jag gav mig på chinsen, vilket gjorde att jag var ganska trött, men då var jag iallafall garanterad att ha tränat färdigt om det skulle visa sig att jag blev tvungen att bryta i övningen. Jag klarade att göra två set denna gången innan smärtan i nacken gjorde sig påmind alltför mycket. Min prestation blev långt ifrån bra, men ångesten jag känt innan jag hängde där i stången försvann och jag var klart nöjd ändå när jag lämnade gymmet! Som mental backup hade jag även min inbokade tid hos sjukgymnasten idag- som förvisso också innebar pain :) men trygghet. Och han har som sagt lovat att finnas där för mig hela vägen fram till tävlingen vilket ger mig en extra spark i rumpan!

Idag blev det benen som fick sig en omgång...haha..det låter som om jag körde värsta tunga passet, men det kan jag lova att det gjorde jag absolut inte.. Med otroligt lätta vikter kämpade jag mig igenom tre övningar, och jag upplevde pump (kramp?) på ett sätt jag inte trodde var möjligt i kycklingbenen. Tanken var att peppa mig själv med ett combatpass eftråt, men efter uppvärmningslåten fick jag snällt ställa mig och gå på löpbandet istället..på stockar kändes det som. Hoppas på träningsvärk imorgon ;)

Idag var min sista dag på jobbet innan tävling. Jag har tagit ut sparad semester för att kunna förbereda mig så gott det går och samtidigt försöka slappna av och njuta sista dagarna nu. När jag lämnade in min ansökan kändes det lite som overkill att ta ut ledighet, men nu känner jag mig riktigt nöjd med min framförhållning! Ska bli underbart att få vara självcentrerad och fokuserad utan att behöva bry mig om något annat.

Sov gott/Desi

Inga kommentarer: