tisdag, december 18, 2007

Julpyssel

Och efter en timmes samtal med min älskade mamma har jag fortfarande inte blivit klokare... Tror inte att det finns två stycken till i världen som kan föra så långa samtal som vi om INGENTING!

Mitt självklara dilemma och anledningen till vårt samtal är julegaverna till familjen. Dock inte hela familjen, utan söta syster och svåger. Det är inte det att jag inte hittat nåt till dem- för det har jag! Det är bara det att när jag innan idag satt och slog in alla inköpta julklappar så började jag tvivla på om jag verkligen hade hittat de BÄSTA klapparna...
Jag har som regel att alltid bara köpa sånt som jag själv blir förälskad i, för då känns det mer äkta på nåt vis?
Nåja, jag tror nog att jag har de bästa klapparna, om inte så har jag möjlighet att hitta ännu bättre när jag väl kommit ner till Skåne :)
Det är redan en shoppingtur inplanerad på lördag, med Lintan, i Malmö.. OM inte det är så att jag är upptagen med hjärtat då...DET går före allt annat!!

Idag har jag och Bumbi jagat som galningar (långsamma och jävligt snygga galningar) efter de sista klapparna att köpa- och jag tror att vi lyckades ganska bra. Givetvis som det hör till, så köpte vi lika många klappar till oss själva som till våra vänner och familj :)
Faktiskt- man SKA göra så!

När jag sedan kom hem fixade jag och Lobo lite julstämning (inte svårt när man bor i tomtens verkstad just nu..) tände ljus, och drog igång "Best of X-mas" i stereon.. Sedan hjälptes vi åt att klippa och klistra alla stora, små och luriga paket.

Kvällen avslutades med massage och därefter sushi hos Angelican som sedan bjöd på nybakt mjuk pepparkaka... I love!

Har jag sagt att jag älskar julen? // Desi

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman!
Tur att du skrev att den mjuka pepparkakan var go =)
Puss och Kram