måndag, september 03, 2012

Maxad start på veckan!

Igår kväll efter att jag fixat med veckans matlådor och skickat ut två uppdateringar på kostupplägg så satte jag mig med min egen planering inför kommande vecka. Jag vill så gärna hitta tillbaka till känslan innan SM och den träningseufori jag kände då. Jag vet också att jag oftast har mindre ont när jag tränar MER, men tiden måste finnas för att jag inte ska stressa sönder mig själv- vilket är svårt när jag jobbar mellan 8-11 tim i snitt varje dag..
 Men att planera ger iallafall lite bättre förutsättningar att lyckas, så jag satte mig med papper och penna och skrev en önskelista på genomförd träning innan veckans slut.
När jag sedan tittade på papperet insåg jag att jag skrivit ner liknande upplägg som sista veckorna innan SM, innan jag tog bort mina crossfit-pass..
Japp, det är det jag VILL göra!
Och det är det som kan tvinga kroppen i ett läge att alltid ha den där anspänningen för att smärtan till sist ska bli kontrollerbar.. Det är bara vägen dit som suger..och det vet jag ju, så bara gööööör!! Sen blir det bättre! :)

Sagt och gjort; dagen har givit mig
30 min Tabata-intervaller
40 min lätt jogging
60 min styrketräning
30 min motioncykel lågintensiv

Jag mår fantastiskt bra! Och jag är jävulskt skönt trött i kroppen!
Har ett mål mat kvar att käka och en kvällspromenad med Vargen, annars hade jag nog bäddat ner mig redan.
Nu hoppas jag på att veckan håller detta mått!!

Lugn joggingtur med Vargen

Han är en riktig mamma-gris ;)

Inga kommentarer: