torsdag, juli 12, 2012

Tappat greppet?!! Bli smart..

Isåfall har jag en liten överraskning och enkelt tips som får dig tillbaka i chinsräcket, under stången eller i hantelcurlen,,
Minns ni mitt paket jag fick på posten för en tid sedan? Innehållet var lite hemligt eftersom det ännu inte lanserats i Sverige.. NU däremot, ligger marknaden öppen :) Så efter att ha fått det spännande uppdraget att slita dem med hälsan och utvärdera tills jag inte orkar mer så tänkte jag dela med mig av mina upplevelser!



Med dessa två "grepplappar" slipper man definitivt otäcka sår i händerna! Jag har provat dem i allt från chins till kettlebells-svingar och är väl mer förtjust i dem vid vissa tillfällen än andra. De ligger riktigt behagligt i handen och har ett bra grepp så att man slipper glida. Dessutom gör de greppet (av förklarliga skäl) lite tjockare och ger därmed en liknande effekt som "Fat-grips" som avlastar händerna och låter kroppen jobba på rätt sätt i övningen.

Greppade du? ;)

Inga kommentarer: