måndag, juli 09, 2012

Summa helg!

Jag har haft en superhärlig helg med tjejerna och gänget! Redan i torsdags invaderades byn av marknadsknallar och karuseller, trafiken stängdes av och mer och mer folk samlades för att delta. Denna helgen är ett av de tillfälle då man börjar undra vad alla dessa människor gör annars? Var kommer de ifrån liksom?

Så fredagskvällen startades upp med grabbarna från jobb och avslutades sen med att möta upp gänget inne i byn för fortsatt festande. Var dock uppe tidigt i lördags för att hinna min träning innan jag och tjejerna drog på en mini- roadtrip ner till Skåne och Åhus där det var finalen i fitness five. Trots regn under hela dagen var det riktigt roligt och inspirerande.
Det enda vi inte förstod var varför man envisades med att ha maxvolym på högtalarna när speakern skriker i mikrofonen non.stop. ;) Vi snackar impulsljud som framkallar tinnitus.. Utöver att händerna fick sitta över öronen istället för att skapa applåder så var allt som vanligt bra uppstyrt och arrangerat och man blir galet sugen på revansch!!

Vinnarna Erik och Anna-Lotta som bägge gjorde grymma resultat!
Efter lång dag satte vi oss i bilen tillbaka, och efter lite yttre omständigheter hamnade jag till sist nere i byn igen i ett av de stora öltälten med gänget. Mitt härliga gäng!!
Det var fullt ös med live spelning och dans (eller mer hoppa runt) och jag var inte hemma förrän närmare 03 efter promenad i sommarnatten hem och lösande av diverse världsproblem och djupa frågor på vägen :)
Sommarkänsla..!!

Avrundade helgen med lite fika i solen, ett lagom skönt söndagspass på gymmet och långpromenad med hunden.

Idag börjar vi om igen!!

Inga kommentarer: