måndag, juli 16, 2012

Laddade batterier

Jag ägnade morgonens första timmar åt två klienter på distans som fick sina program uppdaterade medan jag väntade på en bekräftelse från Moder Natur huruvida det skulle bli regn eller sol idag.. Eftersom hon inte verkade kunna bestämma sig så tog jag det säkra före det osäkra och gjorde min morgonträning inomhus på gymmet; IW och cykel, lite lagom gottigt tempo :)
Gav mig själv en klapp på axeln för att jag lyckats (med hjälp av vargen förvisso) vakna innan väckarklockan och dessutom gått ur sängen istället för att somna om! Det gav mig ett par extra timmar.

Vilodagen igår gjorde verkligen nytta!
Gud vad jag älskar den känslan.. Jag var lite sliten redan förra veckan på torsdagen, och på fredagskvällen hoppade jag över mitt tänkta pass till förmån för middag och mys på byn. I lördags körde jag ett ryggpass med Helen, som även fick chansen att prova nya Smartgrips- hon gillade!!


Efter gym tog vi en fika och snackade..träning ;) en massa babbel och utbytande av gamla erfarenheter kring tävling, diet osv.. En mycket uppskattad stund, att kunna prata om allt det där med någon som förstår och känner samma nivå av intresse!
Resten av lördagen blev mycket lugn, jag la all energi jag hade kvar på att gosa med vargbebis i soffan.. Jäääättejobbigt, jag lovar..haha..

Så igår var det vila hela dagen sånär som på en lång lång promenad med vargen för miljöträning. Han är så duktig! Vi gick genom parken där det var stor loppismarknad med hundar, barn och allehanda ljud överallt. Efter parken mötte vi upp Åse på en fika, gissa vem som däckade direkt? Återigen samtal om träning och tävling med någon som förstår, men även om livet i allmänhet- det kan vara nog så viktigt det med ;)

Idag återgick jag till mitt "vanliga" tänk kring träningen och genomförde planerade pass. Kändes bra. Är dock alldeles för pigg just nu för mitt eget bästa och vet att det kommer att slå tillbaka imorgon bitti, bara att bita i det sura äpplet då antar jag..
Snoret, feberkänslan och lite av mattheten har iallfall släppt, och det var det som var syftet med att gå ner i varv i helgen. Hoppas att det håller sig borta nu då!!

Nu kör vi en ny vecka folk´s!!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hejsan!

Jag har kikat runt lite på din sida, gillar det jag ser och skulle vilja ha lite hjälp med kost- och träningsupplägg. Det kan va så att jag är lite halvblind, men jag hittar inga kontaktuppgifter. =) Hur vill du att jag tar kontakt, via mail/telefon?

Hälsningar,
Hanna

FitnessDesi sa...

Hej!
Självklart ska jag hjälpa dig! Du hittar min hemsida på www.levafriskvard.se
och du kan maila mig på info@levafriskvard.se

Hörs snart igen :)