torsdag, juni 23, 2011

Trött men tillfreds!!

Efter en vecka då jag tvekat på om jag verkligen gjort rätt i mitt val (inte så att jag tänkt avbryta, men funderingarna över bra mot dåligt har pendlat kraftigt!!) så fick jag belöningen och bekräftelsen idag!
Underbart skön känsla att känna!

Att mentalt under en diet känna att man fått ett "trumfkort" på hand är väääldigt lugnande och stimulerande. Inte minst peppande till tusen!

Jag har sedan förra fitness 5 tävlingen gått in i en "tömmar-period" typ.. för att kolla om mina tankar sedan sm förra året stämmer eller ej. Och jag lyckades med mitt test!

Fortfarande finns det detalj-justeringar kvar för att jag ska känna att mitt upplägg blir så som jag föreställer mig, men gällande kost och träning de sista två veckorna så känner jag mig säkrare nu än sist!! SKÖNT!! (Och jag gissar att man aldrig- aldrig känner sig hundra nöjd..)
Det är en enorm bekräftelse att få svar av kroppen, efter att ha provat nåt som jag själv lagt timmar på att kalkylera.

Utöver en lyckad natts sömn (sov elva timmar trots lågt energi- intag och lite "stress-förväntan-nervös" inför dagen) lyckade jag även få till lite tryck i kroppen och pump - dock fördröjd- enligt mina planer.
Belöningen är dryga tusen bilder som knäpptes idag!! På gymmet och utomhus i olika outfits och poser..
Plåtningen var bokad sedan tidigare, och jag tyckte såklart att om jag ska provköra en tömning så kan jag ju lika gärna göra det i samband med snygga bilder! Chansen att det skulle lyckas var väl 70/30, så det kunde ju blivit en säl-studie i närbild..haha..men tacksamt nog slapp vi det.

Väntar som ett barn!
När kameran ändå var igång, passade jag på att smyga in möjligheten till lite snygga combat-bilder inför reklamen för mässan i Kista, och de blev grymma!!!

Dessutom hann jag även med ett ultra-snabbt träningspass innan vi lämnade gymmet..
Det är sånt vi gillar.. :)

2 kommentarer:

Mia sa...

Så himla bra :D & du ser riktigt snygg ut på bilden trots att ditt ansikte inte är med ;P

FitnessDesi sa...

haha, tack snäckan!! Och det är ändå inte ens en av de proffsiga bilderna ;)