måndag, juni 13, 2011

Bilder fitness 5 Karlskrona

Väntar fortfarande på bilder med betydligt bättre kvalité än de som togs med min lilla kamera i lördags. Tänkte ju att jag skulle bombadera er med trevligheter ;) Tills dess får ni nöja er med mindre bra..

Tävlingen startade med invägning klockan 0800, eller njae, men strax därefter var vågen på plats iallafall.. Många hungriga magar längtade efter att få äta då kan jag lova!
Sen laddade vi alla på sina egna sätt innan det drog igång med bänkpress 10.00.

Däremellan hann de som ville vara med på pass i form av Zumba och BodyAttack som Lokomotion och United Motion höll på gräsmattan nedanför scenen. Gissar att inte en enda av de deltagarna tillhörde tävlingsskaran..

Första momentet var bänkpress, startordningen gick efter viktklass- lättast först- och tjejerna innan killarna. Mitt startnummer blev därmed näst sist (5 av 6) då den enda som var tyngre än mig var Cissi. Jag fick 33 godkända reps. Inga underkända!

Mellan momenten blev det ca 20 minuters paus eftersom killarna trots allt var tjugo stycken. Alldeles lagom tid att hinna samla sig på inför nästa gren!!


Mingel med publik och vänner mellan momenten hanns med...

likaså flams och fniss bakom scen med de andra tävlande.. ;)
Efter bänk var det dags för bicepscurl, och jag gjorde faktiskt hela 10st färre än vad jag lyckats med på träning.. Men jag gissar att de inte varit lika strikta då, och eftersom jag inte tagit tiden heller så kanske jag hållt på för länge..haha.. vad vet jag?
Men 29 godkända reps
blev det i allafall, efter ett par bortdömda där jag missade hakan..

Bicepscurl med stång. Kroppen får inte släppa stolpen bakom.

Sen kom benböjen.. och den historian kan vi ju vid detta laget ;) så jag avrundar med att skriva 14 godkända reps, inga bortdömda- och en förlorad klump i magen!

Untz untz..
Kändes enormt tryggt med inte mindre än tre personer som passar!! TACK!


De sista två momenten var chins och dips- min absoluta hatkärlek. I så många avseenden..
Chinsen gav mig 17st godkända, 1 eller 2 bortdömda för hakan och lite sprall med en fot..

Zaid och Martin går igenom reglerna för chins-utförandet.
Dipsen tvärdog efter 20 godkända. Såg aldrig väggen komma men blev varse jävligt snabbt.. Garvade till och med lite av förvåning när jag klev av :)

Två nöjda tjejer. Utan Cissi hade nog inte denna dagen varit lika kul :)

Ännu nöjdare blev vi när det visade sig att både Theres och Åse som hjälpt till hela dagen,
även hade förberett KAKA till oss :)

På kvällen hade Lokomotion och United Motion ordnat med mingel och middag på Statt!
Grymmegod buffé och senare fortsatte vi på dansgolvet!

1 kommentar:

Michaela sa...

Bra bra :)
Fina inlägg!