tisdag, juni 28, 2011

Keep rollin rollin..

Idag visade sig bli en sådandär skit-diet-dag.. Och jag hatar att behöva erkänna det, för egentligen är det ju världsligt när allt kommer omkring!

Jag började med ett lagom lämpligt indoor walking pass på 30 minuter imorse, och fyllde på med ca 40 minuter i gymmet där jag körde igenom alla mina stabilitetsövningar och rehab som jag orkade. DET kändes väldigt bra och duktigt :) Sen cyklade jag vidare genom byn och löste några småärenden, handlade, snäppte upp verkstaden som servat min bil, och posten.

Väl hemma började jag stöka runt bland en massa papper som måste sorteras, och till sist när det såg ut som att jag haft inbrott här hemma gav jag upp, tog en bok jag redan läst och la mig på balkongen i solen. Kopplade bort. Kopplade av.
Låg väl där i ca två timmar innan jag gick in igen för att fixa lite mat och under tiden fixade jag lite av röran också.

Efter det var det dags att tempoväxla och sticka ner till gymmet där jag och Bandoolan körde ett inte-alltför-pjåkigt pass ;)
Stannade sen och avrundade med lite mjuk cardio och cyklade slutligen hem.

Låter som en ganska bra dag va?

Dock höll jag på att komma försent till passet i morse för att jag glömde cykelnycklarna när jag sprang ner, fick springa upp igen och insåg då att jag inte blandat och tagit med mig protein. Gjorde detta. Med viss frustration och väsande mellan tänderna.

Stannade och handlade, ett besök som tog mig ca 20 minuter längre tid än vad det borde gjort, för att jag fastnade vid hyllan med cornflakes och kollade alla nya goda crispiga, fruktiga sorter.
Hallå!?
Jag äter inte musli och cornflakes, knappt ens under off-season.. Diet-ha-begär..

Slet som sagt ut en jäkla röra i hemmet, och hade sen inte tålamodet att rensa upp efter mig själv. Frustrerad över det, och frustrerad över röran. Hatar stök.

På gymmet var allt ok. Tills min NYLADDADE (what the fuck?!!) iPod plötsligt döööör och jag tvingas lyssna på alla idioter som hellre pratar än tränar, och de som tror att ju hårdare och tyngre man släpper hantlarna/ stången från hög höjd ner i golvet, ju starkare blir man..
Jag trodde ett tag att jag skulle vira stång-fan runt halsen på honom!!

På väg ut på parkeringen letar jag efter mina bilnycklar i bedömt tre minuter innan jag inser att jag faktiskt cyklat till gymmet. Blää. Guldfisk?

Låter det fortfarande som en ljuvlig, trevlig dag? ;)
Isåfall är du hjärtligt välkommen att hänga på. Gissar att det är lättare att skratta åt det när man är två!

NUUU har jag bara mitt kvällsmål kvar, sen har jag för avsikt att krypa ner i soffan och bara njuta av faktumet att jag är den jag är :) Och jag har det egentligen förbannat bra!




Inga kommentarer: