torsdag, november 04, 2010

Sista dagen..

Min sista dag på akuten idag.. separationsångest med stora bokstäver.
Jag har trivts så himla bra- precis som förra gången- och jag önskar att jag snart får komma tillbaka!!

Annars rullar det på i långsamt tempo. Bakslag hos läkaren vid besök i förrgår, hon sjukskrev mig igen utan pardon.. Ruta ett igen, och ändå inte. Jag är tacksam att jag fått komma till en läkare som ser igenom min vilja och förstår mitt bästa bättre än jag själv. Jag behöver att någon sätter ner foten och förklarar allvaret med min skada för jag vill gärna ignorera och må bättre än vad jag gör.
Extra plus till läkaren för hennes glada uppsyn då jag erkände att jag tränar så ofta jag kan. Hon berömde och peppade- och DET kändes grymt bra kan jag lova :)
Fick även avge löfte om att fortsätta med inflammationshämmande och viss del av smärtlindring för att kunna röra mig rätt.

Nästa del i rehaben blir att tvinga försvarsmakten att ta ansvar för skadan, något de undvikit att göra sedan den uppstod för fem år sen.. Nu får det fan räcka!

Nästa del i rehaben blir att tvinga försvarsmakten att ta ansvar för skadan, något de undvikit att göra sedan den uppstod för fem år sen.. Nu får det fan räcka!


Fika- vagnen på nattpasset är inte att leka med ;)
Världens bästa handledare Camilla och kollega Åsa
Bambulansen jag åkte runt i

Och jag i bambulanskläder- gryyymt skön outfit.. haha


Varför texten är understruken är det ingen som vet, inte ens jag.. Teknikens egen vilja..hrmmpf

3 kommentarer:

Mia sa...

Skönt att läkaren var peppande, du kommer på fötter snart det är jag 100% på :) Bättre än någonsin!

Sköt om dig, vi hörs snart!
Kramar

Anonym sa...

Hejsan Desire! Kul och intressant läsning och fina bilder i din blogg :) Tråkigt att höra om dina skade problem, aldrig kul om man är en aktiv människa.. Vet inte om jag hittade vad du råkat ut för men det är kanske inte nåt du har lust att dela med dig av.

Trevlig helg!
Tobbe

FitnessDesi sa...

Tobbe: Tack! Kul att att du hittat hit :) Nej, skador är aldrig roliga, framförallt inte när man måste dras med dem en längre tid.. Du hittar lite mer info om du klickar på länken "skada/rehab" ute i högerkolumnen. Min skada är absolut ingen hemlighet :)
Trevlig helg till dig med!