fredag, november 26, 2010

Mind over body

Vem är jag att tjoa..?
Sjukgymnasten igår gav mig beskedet att min ena bäckenhalva är roterad. Kul. Inte det minsta.
Hur fan gick det till??

Fick iallafall ytterligare hjälp med övningar och viktiga detaljer att tänka på. Alltid nåt i rätt riktning och det känns skönt.

Så igår var det en riktig häxblandning av piss och skit och bra tryck i vaderna på benpasset ;)
Just det!

Imorse ställde jag om klockan när den ringde 05.50 för att jag inte ville stiga upp. Jag satte mig upp i sängen, la ifrån mig telefonen på nattduksbordet och greppade sedan mina kläder som låg förberedda och började klä på mig. Halvt påklädd inser jag att jag trots allt tydligen är på väg till morgoncardion på gymet utan att egentligen vilja det.
Den där vettiga på axeln måste ha en otrolig förmåga att påverka mina tankar..

Efter bara tio minuter på spinningcykeln kom endorfinerna och killet i magen- I löööv.
Efter ytterligare 15 min hade jag för ont för att försöka stå och cykla och fick snällt sitta resten av passet. Men jag var där iallafall!
Avslutade med grundlig stretch och rehab på boll. (skriver detta med tydlighet ifall min sjukgymnast mot förmodan skulle råka läsa här. Ja, jag gör min hemläxa ;)

Kaffe, bulle, kesella och voltaren.
Snart dags för styrketräning!

2 kommentarer:

Medmänniska sa...

Men herregud människa, fatta att rehab i första hand handlar om att låta kroppen vila! Vill du sitta i stålstativ resten av livet?

FitnessDesi sa...

Kära medmänniska. Tack för att du bryr dig om mig (?) och för att du är lyhörd: I min värld är rehab allt annat än att sitta stilla.. Det kan jag göra när alla andra dörrar är stängda och stålstativ är mitt enda alternativ...