lördag, november 13, 2010

Keepin it up

Det är sol idag, riktigt fint väder och hade det inte varit för min dåliga klädesplanering (måste vara första gången det hänt) så hade jag nog varit ute och gått fortfarande, men den hårda vinden vann.. Som sagt, hösten är alltid underbar, men när solen lyser så är det obeskrivligt!

Veckans träning har gått bra, om jag ser på förutsättningarna. Jag har insett att jag faktiskt är nästan lika stark nu som när jag var på min styrketopp förra våren (satsade bara på massa och styrka- ingen kondition eller förbränning ALLS!!) men problemet är att jag har svårt att ta mig igenom övningarna rent rörelsemässigt. Jag är inte så smidig och jag klarar till exempel inte av att lyfta ut 25 kilos hantlarna från hyllan.
Men Bandoolan tar dem, bär dem till mig (som sitter redo på bänken) och sen klarar jag att genomföra själva övningen, och han bär snällt tillbaka dem efteråt. Och DET- är en klar förbättring mot för ett par veckor sedan då jag mest halvmesade runt..
Så denna veckan har jag haft träningsvärk :) I like!!
Missförstå mig rätt nu.. jag känner smärta. När jag står, går, sitter och ligger. Mer med belastning är utan, men är aldrig helt smärtfri. Jag är inte frisk eller skadefri än...
Men det är fan så mycket roligare att leva när man försöker att göra det bästa av situationen än när man backar och ger upp.
Jag har bestämt mig för att denna skadan ska leda mig mot något större, bättre och starkare än någonsin!!

Igår hade jag min "ondaste" kväll på hela veckan, ironiskt nog efter 40 minuters rehabträning med boll och matta.. haha.. Jag säger ju att de där övningarna inte passar min kropp ;)

Saturday- hey!!

Inga kommentarer: