fredag, november 19, 2010

Fredagsmys på mitt sätt

Ja, man skulle ju lätt kunna tro att jag har fullt upp om dagarna med tanke på vad som produceras här på bloggen.. typ noll och ingenting. Men det är snarare så att jag inte vet riktigt vad jag ska skriva, det är fruktansvärt tråkigt att redogöra för hur mpnga "kissande hunden" jag gjort på balansbollen idag ;) Inte lika kul som att rapportera PB i benpress direkt..

Hur som.. Kört två spinningpass denna veckan och än sålänge känns det okej. Första passet var jäkligt läskigt och vid vissa tillfällen kändes det som att något var löst i bäckenet- framörallt vid stående cykling. Dock känns det bättre både i rygg och bäcken om jag sitter ner med tuuung belastning och kör med jämnt tempo, ungefär samma resonemang som på som Indoor Walking.

Styrketräningen känns bättre för varje dag denna veckan. Troligen mest för att jag är smärtstillad igen och vågar ta i, men också för att jag och Bandoolan börjar få rutin kring passen med vikter, utförande och så. Han är en riktig guldklimp som passar på mig!!!
Dessutom har jag köpt en alldeles egen balansboll så nu rehabar jag som satan hemma ;)

Spinning imorse och sen hem för frukost; Kvarg blandat med filmjölk och Ekströms aprikoskräm i.. DET är fredagsmys för mig :)

1 kommentar:

Mia sa...

Vad härligt att läsa att det går framåt & att du är så jädrans positiv! Snart ses vi :D