måndag, juni 07, 2010

Sånt ger karaktär...

...har jag hört :)

Blev sen imorse, först och främst för att mitt bäcken fortfarande inte låter mig sova ordentligt, utan jag vaknar varje gång jag vänder mig i sömnen. Av den anledningen snoozade jag mer än jag tänkt. Väl uppe insåg jag att jag höll på att banga ur morgonjoggen, så jag bytte om direkt för att inte ha fler ursäkter. Innan jag stack iväg ringde jag ett snabbt samtal till min lilla mamma, som såklart inte blev ett snabbt samtal- för det blir det aldrig eftersom vi snackar lika mycket båda två- så en timme senare la jag på luren, startade datorn, tittade på klockan och suckade.. Hela förmiddagen hade bara rusat iväg och nu skulle jag verkligen inte hinna jogga nåt.
Men va fan!! Hur svårt ska det vara?

Fram med Ipoden, på med gympadojjorna och ut, UT!!
Straffet för min velighet blev att fyra steg utanför dörren kommer första regndroppen.. Ytterligare en kilometer senare ösregnar det. Och jag älskar det... Känslan av regnvatten som blandas med värme och svett (jag vet, det låter allt annat än gott ;) är underbar. Jag kunde inte hjälpa att skina upp som en sol och le varje gång jag mötte nån på slingan.

Att springa när det regnar ger karaktär har jag hört, mig gav det en skön start på dagen med!

3 kommentarer:

Masse sa...

Har varit dålig på att läsa sista veckan men nu är jag här igen. Jobbar du imorrn??? kväll alltså.

FitnessDesi sa...

Jaa!! Jag jobbar ikväll! Kommer du dit och förgyller min tid? ;)

"Terra Firma" sa...

Fan va du e Grymme Gums!!
Jag har alltid önskat att jag skulle kunna springa men jag dööööör ju efter 3 steg även när jag hade kondis typ ;O)
Men jag får väl börja försöka mig på det Johan gillar ju att springa och han och Flexa e hyfsat ofta ute och springer Hon Älskar det!! ;O)
Men det får nog bli på plan mark för min del med min Fuckade fot som vrickas typ hela tiden =O(

Hoppas allt är toppen med dig,,

Massor med Kramizar till dig min vän,,