onsdag, juni 09, 2010

Rensa och sortera!

Kom i säng vid 01.20 inatt, så det blev en favorit i repris när jag blev väckt 06.15 för att gå morgonpromenad. Tur att jag har min egen personliga "väckare" som ringer mig och får mig att stiga upp..

Efter promenaden gav jag mig i kast med dagens utmaning; Rensa på vinden! Jag förstår nu varför jag dragit ut på det så länge.. Fan vad jag har grejjer!! Det blir loppis på söndag, det är en sak som är säker! Mitt största problem med att rensa, sortera och städa är alla mina gamla grejjer jag har kvar av sentimentala skäl.. Jag kan inte kasta dem, och jag misstänker att ingen annan skulle vilja ha dem heller ;)

Bästa och starkaste minnena idag var när jag hittade min väska som jag brukade ha på simträningen när jag var typ 10- 12år. Jag älskade den!! Och jag vårdade den som en porslinsdocka, och därför är den fortfarande lika fin. Så mycket minnen och känslor som rusade genom kroppen på mig när jag hittade den i en av lådorna. Galet!
Ännu mer blev det när jag hittade en låda där jag sparat gamla kärleksbrev och bilder av min första stora kärlek. Jag var 15 år och jag har nog aldrig varit så kär :) Den lådan fick följa med ner, jag tänkte läsa igenom allt någon solig dag på balkongen..

Nä. nu måste jag fortsätta sorterandet!!

Inga kommentarer: