tisdag, november 06, 2012

Crossfit med Massemys

 Efter en medium skitdag igår bestämde jag mig för att göra det bästa idag! Satt på nålar hela dagen, vissa saker tar helt enkelt tiiiiiid att genomföra, genomlida och överkomma.. Tog mig dock UT på lunchen och prioriterade frisk, kall luft framför ÄNNU mer stillasittande i ett instängt lunchrum.. Kastade boll med Vargen i sisådär 40 minuter och fick mig ett och annat gott skratt, han har verkligen en skruv lös den dära gullepojken..

Underbart väder och vacker utsikt!

 Efter jobb var det tänkt att jag skulle skynda ner till gymmet för ett pass ben, som förvisso redan var möra efter crossfit igår.. men några få och tunga övningar tänkte jag ge mig på :) 
Fick dock sms i bilen av Masse som ville ta en kaffe, istället beslutade vi att umgås på gymmet och träna tillsammans! Han var på hugget och vi kom fram till att ett ben-tungt crossfitpass nog var det bästa för oss bägge.. Jag drog dit lite innan och förberedde..

Upplägget blev enligt bilden:     TeamWOD, en jobbar/en vilar.

Uppvärmning: Handstand/ DU: 5 varv

Sen startade vi på riktigt! 
En jobbade och en vilade. Totalt sex varv med påbyggnad varje gång i stege. (Alltså 1+1 sen 1,2+1,2 osv. upp till att genomföra 1,2,3,4,5,6 + 1,2,3,4,5,6)
  1. Cleans 30/40 * 10 reps 
  2. Rusch i gummiband * 10 reps
  3.  Boxjumps * 10 reps
  4. Rusch i gummiband * 10 reps
  5. Sumodrag till hakan KB * 10 reps
  6. Rusch i gummiband * 10 reps


Riggat och klart!!

Masse ruschar!!
  
Tlöööötta :)
 Ja, och nej. Vi var peppade men i efterhand inser jag att detta nog INTE var vad mina ben behövde. Vad mina ben behöver är snarare plastskenor i de redan opererade skenbenen, plasthöft på vänster sida samt en (gärna snygg) rullator. Men jag är inte kräsen, kan ta en standardmodell också..
 
PEPPARKAKA FTW!!


Inga kommentarer: