fredag, december 23, 2011

Pulsfasta och axelpressar!

Japp, igår vart det pulsfasta för Desi..
Började morgonen med en promenad på 45 min, mest för att det mjukar upp min rygg och bäcken efter att ha legat still (nja typ iallafall) hela natten. Stretching och sen direkt igång med jobbet då jag inte behövde ödsla någon tid på frukost :)
Jag skulle köra axlar igår, och det är just nu (igen) ett av mina favoritpass, eftersom jag ööökar och får bra kontakt!! Pulsfastan är inga problem när jag vet att jag längtar efter gymmet, att vara lite hungrig då jag börjar träna spelar faktiskt ingen roll för jag är så jäkla taggad!!
Igår var inget undantag..
Jag började lite försiktigt med pressar med stången, och sen kände jag att jag bara ville prova hur många och hur tungt jag orkade.. Jag reppade upp till 50 kg ovanför huvudet, sen planade jag faktiskt ut med hänsyn till belastningen som läggs på ländryggen och bäckenet. Men det fantastiska var att 50 kg kändes lätt, strikt och fokuserat!!

Efter sju set pressar med fri stång gick jag vidare till hantelpressar, drag mot haka, omvända flyes och sidolyft. Trött i axlarna? Ja ;)
Idag är det vila från styrkan, om tid finnes i julstöket så blir det eventuellt lite löpning eller cykel, annars håller jag ut och laddar inför imorgon då det står press på schemat igen! Bänk, denna gången!

Inga kommentarer: