måndag, december 27, 2010

There are no strong bodies created under the supervision of weak minds.

Jag låter Pauline Nordin bygga min rubrik idag, jag kunde inte sagt det bättre själv..

Det som ibland får mig att vackla i min inspiration när det gäller träning är sällan eller aldrig träningen i sig själv. Saker och känslor utifrån, får mig att fundera på om jag gör rätt, väljer rätt och tänker rätt med alla timmar, all energi och pengar som jag lägger på min kropp och min träning.
Jag kan ifrågasätta mina prioriteringar när jag jämför mig med andra, eller rättare sagt: När jag låter ANDRA jämföra mig med dem. Människor i min närhet som berättar vad JAG missar, vad jag går miste om. Människor som tycker att jag lever ett sämre liv för att jag lägger mina timmar på gymmet eller i löpspåret istället för på soffan under en filt. När jag blandar mitt kesella- mellanmål medan de käkar sin fjärde fika med kanelbullar ( som förvisso är förbannat gott ;) och de suckar och frågar hur jag orkar.. Ja, hur orkar jag? Vad är det som driver mig?

Dagar då jag kan känna mig lite mindre glad, inte hitta gnistan och börjar grubbla över livet.. Då undrar jag också om de har rätt. Har de rätt och jag fel?
Idag var en sådan dag..
Jag var lite nere efter att ha lämnat mitt föräldrahem och ett underbart familjefirande av julen. Jag önskar att tiden kunde stanna ibland och jag med den, men det funkar inte så och när man inte kan vara med dem man älskar alltid så känns det när man säger hejdå tills nästa gång.
Jag la ett par timmar på att packa upp, sortera tvätt och sortera tankar.. Ville bara gå och lägga mig i sängen och få tiden att gå..
Men vad skulle det ge mig? Vilken lycka skulle jag kunna uppnå genom att tycka synd om mig själv och i detta fallet avstå mina planer för kvällen som såklart var att träna?!

Hemma igen efter ett pass styrka för benen och extra kräm genom att avsluta med 55 minuter spinning så har jag svaret ännu en gång: Jag gör det här för att det är JAG. För att jag älskar det och det ger mig styrka och energi att vara den jag är.
Jag vill aldrig vara utan känslan av disciplin i mitt liv, jag vill aldrig vara utan min viljestyrka, jag vill fortsätta vinna över mig själv och jag vill fortsätta flytta berg!!!
Jag vill bli starkare, snabbare och hårdare i allt jag gör.

NJUT- varje minut!

2 kommentarer:

Mamma Miriam sa...

Låter bra! Har själv varit alldeles för lat de senaste månaderna, men nästa vecka sätter det i gång igen.

FitnessDesi sa...

Härligt Miriam! Alltid en extra skön känsla att komma igång efter lite uppehåll. Hoppas ni haft en bra jul :) Kram