tisdag, december 21, 2010

Godmorgon alla fitnessfreaks!

Klockan är lite efter halv nio och trots att det känns som att jag inte riktigt vaknat än så har jag hunnit med en hel del :)
dagen började 0600 då klockan envist tjatade om att jag skulle stiga upp.. På med alla lager av kläder, ut och skrapa och sopa fram bilen och sen ner till gymmet för 45 minuter morgon- indoor!!
Tillbaka hem och jag drog ihopa en smet jag länge velat prova, med pepparkaksmuffins..
Det doftar ljuvligt i hela köket.


Medan muffinsen svalnar äter jag frukost, filmjölksbröd och kaffe med ChaiTe i.. ChaiTe är fanatastiskt gott och jag har lyckats få tag i en sockerfri variant som har en ton av pepparkaka, MUMS!!! Men jag älskar ju mitt kaffe också, så jag har blandat allt i samma kopp och det är goooott :)


Tidigare har jag bakat lussekatter, såklart även de sockerfria och med så lite kolhydrater som möjligt. Smaken blev helt okej, även om jag tycker att de har lite mandelmasse- smak över sig. Dock vet jag ej varför. Mättande är de iallafall och två sådana här med proteindrink till utgör oftast mellanmål nuförtiden :)


Annat spännande som kryper på nu är planeringen inför nästa år och då såklart angående träning och en önskan om att vara smärtfri för att kunna satsa igen!
Förutom mina egna planer kommer jag att (som det är planerat just nu iallafall) coacha två söta töser inför tävling. Den ena redan tidigt i vår och den andra i slutet av året. Två olika satsningar med samma mål- att bli så bra som möjligt såklart!
Jag ser fram emot nästa tävlingsår!!! :)

Nu ska jag njuta vidare av frukost.. Ska lösa ut lite småärenden och sen på besök hos ortopeden i eftermiddag (HÅLL TUMMARNA!!!!)
Grannen har äntligen kommit hem efter vad som känns som en evighet, så idag blir det kvalitetstid!

Trevlig tisdag!

1 kommentar:

Tanja sa...

Kul blogg! Lycka till hos ortopeden! Saffransbullarna såg jättegoda ut och vi är väldigt nyfikna på receptet. Vill du dela med dig skulle vi bli jätteglada!God Jul!