torsdag, december 02, 2010

Tävlingsfärg

När jag rotar i påsen där jag förvarar mina tävlingsgrejer så slår doften mot mig.. Färg, hotstuff.. jag kan till och med känna lukten av riskakor och nutella någonstans (och ändå visste jag inte att de luktade??) och detta UTAN varken diet eller cravings..
Men den där påsen kastar mig tillbaka till den svarta bikinins land, pumpande med vikter backstage, pirr i magen och en känsla av eufori förmodligen grundad på en avvägd mix mellan nervositet och sockerkickar!
Idag är sista tömningsdagen, mindre vätska och en dag närmre målet för flertalet av våra duktiga atleter som snart ska upp på scen. Och trots att jag sååå gärna vill vara en av dem, och så försöker jag intala mig själv att det ska bli skönt att bara kunna strosa runt och käka när jag vill och snacka skit med alla andra i publiken.. Jaja, roligt kommer det att bli iallafall och jag längtar till tidig lördagsmorgon då jag vet att känslan kommer att infinna sig ändå.. av total tillfredsställelse och glädje!!

Nu ska jag fortsätta att packa väskan :)

Inga kommentarer: