torsdag, december 10, 2009

Lite lessen idag...

...eftersom min ääälskade stavmixer gått i graven. Vi har haft många fina år ihopa, skulle gissa att det rör sig om nästan 10år (grymt bra för en stavmixer) och den har gett mig mycket gott.. Så om "någon" undrar över julklappstips kan jag härmed konstatera att en stavmixer står högt upp på listan :)

Genomförde veckans andra gympass idag med Ola- bandoolan. Jag har blivit en liten klenis. 70kg i bänkpress kändes inte direkt lekande lätt idag..hrrmpf.. Nästa vecka då jäklar!! Och innan januari slut ska jag ha satt 75kg- själv!
Jag har gjort upp ett nytt träningsprogram för de kommande veckorna, tanken är att jag ska träna varannan dag för att ge min kropp möjlighet till återhämtning innan jag börjar köra tungt igen.. men jag vill så mycket!! Jag vill vara på gymet varje dag, jag vill springa och bli snabb, jag vill öva teknik chins och dips.. Jag kan inte ha så många olika mål på så få träningsdagar, så första prio får bli att återhämta och därefter uppbyggning på gymet igen. Det andra får bli ett senare mål att uppnå och hinna med.

Maten då? tja, jag äter det jag vill och är sugen på..dvs nästan allt som kommer i min väg ;) Men så får det vara tills begäret lagt sig, än finns det mycket jag längtar efter att få njuta av och några veckors fri mat gör min kropp bara gott.

Imorgon är det julfest med jobbet- den årligen återkommande temafesten med spex och galenskap hela dagen och kvällen. (Läs äldre inlägg från föregående år) Jag känner mig- precis som förra året- lite nervös inför faktumet att dricka alkohol med tanke på att det är 5 månader sedan sist.. Fan vad kul det ska bli ;)

Kramen på er!

Inga kommentarer: