fredag, oktober 16, 2009

Skitvecka avslutad!

Resten av veckan har följt samma känsla som i tisdags..dvs typ ingenting. . Jag har haft min första riktiga svacka och dipp, och den varade lääänge.. Jag har känt mig tom, tänkt mycket, analyserat ännu mer och funderat på vad som är viktigt för mig, här och nu- men också längre fram. Fastnar så emellanåt. Jag tvekar dock aldrig på att genomföra tävlingen, det är inte sådana tankar..mer om hur jag ska ta mig till målet med bästa resultat och rädslan över att bli besviken på mig själv om jag inte når dit. Hyfsat självdestruktivt, jag vet.
Jag äter som jag ska, tränar som jag ska, men hela veckan har känslan uteblivit. MIN känsla!! Den som tar mig bortom alla moln och över alla hinder..

Lobo har varit jättekass sedan i tisdags och jag är orolig och går med en klump i magen som ständigt påminner mig om att jag när som helst kan förlora det finaste jag har. En morgonprommis utan honom är inte detsamma, och han har fått stå över hela veckan för han orkar inte. Jag känner dåligt samvete för att han inte får vara med- han älskar ju våra prommisar- men jag vågar inte chansa.

Nu till dagen:
Något har hänt!

Jag vet inte vad som flugit i mig under natten eller hur det gått till, men jag var "ren" i mitt sinne imorse och kände en nytändning igen. Underbart!! Gick samma runda som alltid- utan Lobo- men lyckades äntligen komma tillbaka till det raska steget som bränner lite mer kcal än annars. Mina tankar svävade iväg till allt bra. Hur lycklig jag är, hur duktig jag är, hur underbar min omgivning är och hur de får mig att känna! Jag gick igenom alla tävlingsmomenten i mitt huvud och det gick alldeles strålande ;)
Jag la upp min mentala plan för vad som är viktigt nu och prio- ordning på allt annat. Det gjorde att jag under mina 60minuter på slingan lyckades sortera bort energitjuvar och tråkiga människor som inte ger mig ett dugg- men som jag av olika anledningar ändå hållt fast vid. Jag lovade mig själv att ta hand om det och dem som är viktiga för mig för att påbörja min positiva spiral och döda den negativa som inledde denna veckan.

Efter jobbet stack jag ner på gymet och tränade ensam, med bästa clawfinger-låtarna i Ipoden och genomförde ett av mina hittills bästa armpass!! En timme senare stod jag på löpbandet och flög fram med ett leende på läpparna i ytterligare 30 minuter och den sköna känslan sitter i än :)

Kvällen har tillbringats med någon som får mig att må bra, och har varit som grädde på moset efter veckans klart bästa dag :) En protte och en näve nötter kommer att avsluta min fredag, och jag ÖNSKAR att morgondagen blir minst en tiondel så bra som idag. Då kan inget gå fel.

Sov gott/Desi

4 kommentarer:

Frida sa...

när är tävlingen? :) länge kvar?

FitnessDesi sa...

sista helgen i november! 28/11 :)

alex sa...

Jag önskade att jag hade samma målmedvetenhet och tävlingsinstinkt som du har gumman, jag är verkligen impad över hur duktig du är som verkligen kan stå emot allt gott som finns (själv sitter jag och dreglar över ungarnas godisskålar!!!.suck..)
Hoppas jag är "ledig" när det är tävling för då ska jag stå och hojta ditt namn hihihi.... =)
Kram gumman <3

Petunia sa...

Känner med dig när det gäller Lobo. Min kille där hemma är inte sjuk men man märker ju åldern. År glad för varje dag och varje promenad. Jag måste börja ett nytt liv när B försvinner, det kan inte vara som innan, det blir aldrig som innan. Jag förstår din kärlek.
Kram.

Och hejja hejja med träningen.

/Sandra