lördag, oktober 31, 2009

Feels like a lifetime

Egentligen är det fel dag att uppdatera bloggen idag.. Jag är sunkig..
Veckan som gått har varit en jättebra vecka för mig sett ur yrkes- perspektiv.. nästintill ovärderlig. Jag har lärt mig otroligt mycket borta i muminskogen, och knutit kontakter som jag tidigare bara kunnat drömma om... MEN.. dietmässigt har det varit CRAP rakt igenom.. Och nu är ju detta en träningsblogg så jag är lessen, men ni får ta skiten..

Maten har varit åt helvete, trots medsmugglade tonfiksburkar och veckogammal kycklingfilé som till sist luktade gammalt lik ur matlådan.. Träningen har varit sådär, nog för att jag rört på mig, men i och med att känslan varit låg så har kan jag inte få för mig att säga att träningen gått bra.. Ni vet, jag har nämnt det förut.. KÄNSLAN!!

Så försprånget som jag tyckte mig ha innan under dieten, är nu ifatt mig och jag känner mig till och med omsprungen. Om jag säger att jag därför känner mig stressad- förstår ni då hur jag menar?? Jag har kämpat så jäkla mycket hela året för att göra en bättre tävling denna gången, och på en vecka känns det som att det varit förgäves..

Jag skulle egentligen åkt hem till Skåne denna helgen för att få vara med familjen- det är vad jag behöver nu, jag saknar dem så fruktansvärt mycket- men jag orkar inte sitta i en bil ensam i tre timmar enkel resa.. Jag trodde att jag hade ordnat skjuts ner, men planerna blev ändrade så nu tycker jag synd om mig själv och fastnar i detta ekorrhjul som spinner vidare. Förmodligen borde jag se fram emot den kommande mätningen och provläggningen av färg med Mari nästa vecka, men just nu vill jag det ens knappt.. Fyyyyyyyyyyyy vad låg jag är. Men det är så jäkla skönt att få skriva av sig här. TACK för att ni tar skiten!!!!

Jag lovar att återkomma med ett gladare och roligare inlägg senare idag när jag motiverat mig själv lite..jag brukar ju vara grym på det ;)

Motivationslista för dagen:
  • Dammsuga
  • Göra matlådor
  • Diska
  • Fixa räkningarna
  • Packa upp efter Finland
  • Sortera tvätt
Ja, jag är ironisk... vem fan blir glad av det där??!

4 kommentarer:

Jade sa...

Du är en stor inspiration, det hoppas jag att du vet! Gjorde dips med "dips maskinen" här om dagen på gymmet, när det tog emot så tänkte jag på dig! haha.

Kram Jade #80

Anonym sa...

Kom igen nu gumman, om det är någon som kommer att klara av detta så är det just DU.
Du har styrkan
Du har fysiken
Du har psyket
Du kommer att hitta känslan och VI kommer att stötta dig och alltid älska dig!
Kram Angelica

FitnessDesi sa...

Jade: Tack!! Känns alltid bra att veta att man kan inspirera nån annan, även när man själv har en sämre dag. Kram

FitnessDesi sa...

Åhh, min älskade Angelican!!