fredag, juli 08, 2011

Semester??!

Men det är ju typ tur att jag har semester så att jag hinner jobba!

Lite så kändes det igår när jag mellan träningen och maten skyndade runt i jakt på utskrifter av affischer, bildredigeringsprogram modell jävligt enkel, köpte plast, tvättade och glömde tvätten (!!) redigerade hemsidan och uppdaterade LEVA och Get Fit på Facebook och sedan tränade igen..

Hemma halv åtta på kvällen.
Gråtfärdig i kroppen, och en känsla av att ALLT jag gör går i slowmotion.. Kändes nästintill värdelöst när jag satt där i min egen misär på golvet och plastade in mina färdigtryckta affischer.
Och det enda jag höll mig kvar vid var mitt Nemo nascitur artifex. Jag stirrade på min tatuerade underarm så att jag ett tag trodde att tatueringen skulle börja slitas och falna ;)
men det fick mig att bita ihop och göra klart det jag skulle innan jag däckade strax efter 2100.

Vaknade nästan elva timmar senare med ett leende.

Idag har jag gjort min morgoncardio. Ingen styrka idag, och därmed liite mindre kolhydrater. Känns ändå som att jag är oslagbar!
Valde att lyxa till min kesella och använde den till att göra små protte-bomber (som negerbollar) och de ligger i kylen och väntar på mig.
Solen lyser varmt, jag håller mig till min plan, hela helgen är en låång fest i hela byn, imorgon är det grym träning på schemat- wiiee!!
Mycket att uppskatta!


Live and let learn.
Man måste någon gång kunna nå botten med tårna för att kunna ta spjärn och skjuta sig själv uppåt!

2 kommentarer:

Dex sa...

Som proffessionell datanörd kan jag tipsa om mitt hemliga tips när det gäller bildredigeringsprogram. Sumopaint.com grymt smidig webservice som funkar som en light version av Photoshop och som man alltid kan använda så länge man har en internet uppkoppling förstås :)

FitnessDesi sa...

Åh lysande! Tack så jätte- jättemycket!!!