måndag, juli 18, 2011

Nu ger jag snart upp..

Vissa dagar vill jag fan bara ge upp..

Kasta in handduken och skrika att nu skiter jag i det här, låsa in mig i mitt hem och genomföra den här dieten IFRED!!!

För ni trodde väl inte att det var dieten jag ville ge upp? Mina drömmar, min lycka och allt det jag kämpat för?? Haha, knappast..

Däremot ger jag snart upp försöket att le när människor frågar om jag inte är trött på det här snart. Om jag inte saknar att kunna trycka en pizza när jag vill, och om det inte är tråkigt att känna sig tvingad att träna varje dag?
Ni tar min energi!
Jag kan älska er hur mycket som helst för att ni är mina medmänniskor, men sluta döma mina handlingar för att ni inte tagit er tid att ens FÖRSÖKA förstå.. Har DU någonsin haft något du brunnit för? Något du sett långt borta i horisonten och känt i hela dina kropp att du vill kunna nå?
Inte?
Stackare.. Hur vet du då vad äkta lycka är? Hur kan du då veta vad MIN lycka är?

Min lycka är INTE att ha en karl bredvid mig i soffan som jag trycker pizza med varje fredag och går på bio med varje lördag.
Min lycka är INTE att fika varje torsdagseftermiddag med de andra tjejerna där jag har möjlighet att beklaga mig över samma karl som jag valt att sitta i den där soffan med.
Min lycka är INTE den finaste bilen, fetaste huset, tyngsta topplånet på banken eller svälta mig själv desperat fyra veckor innan "bikini- säsongen" startar varje år.

Min lycka är att göra det jag gör nu.
Jag ger mig själv möjligheten att utvecklas genom både fysisk och mental utmaning.
Min största lycka skulle vara om du ville förstå det. Och stötta det. Och ge mig möjligheten att nå min horisont jag stirrar på.

Fan vad skönt att få det sagt.
Tänker släppa det nu och fokusera på det jag ska.
OUT!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på dig Tjejen!!
Det är bara du som vet vad som är bäst för dig!! Är så otroligt imponerad av att du kan ha målet så klart för dig!!
Du är stark, grym och helt bäst!!

Massa kramar från din gamla kompis Anna i Nässjö=)

knasengbg sa...

Fy fan vad bra skrivet :) som att läsa mina egna tankar ibland :D

FitnessDesi sa...

Anna: TACK! tänk att DU som är så långt borta (geografiskt) kan och vill förstå, och stöttar mig som du gör :)

Knasen: Tack. Ja, du vet hur det är när man inte passar "normal-standard-ramen" ;)

knasengbg sa...

Vadå de är ju vi som är normal standard ramen :) de är avundsjuka... Pga okunskap om ämnet!!

alex sa...

Det är rätt gumman, ut med det för som sagt det tar din energi. Älskar dig för den du är <3

Pettiwoman sa...

Vännen... vi är nog betydligt fler som ser upp till dig, avundas din styrka och karaktär och tittar avundsjukt på din grymt fina kropp.

Jag önskar att jag också hade den styrkan och det målet du har. Men lathet och bekvämlighet är min största last.

Du är bäst gumman :o)

Kram

Anonym sa...

Fan vad grym du är!!!!

Allt du skrivit är precis det jag tänkt på idag!

Jag till och med undviker människor för att slippa höra snacket!!!

DU GER MIG MER STYRKA ATT ORKA VILJA LYCKAS ÄNNU MER!!!!

Tummarna upp!!!!

Åsa sa...

Kunde inte sagt det bättre själv!
Tack!