söndag, juli 03, 2011

Finalen fitness 5 Åhus

Äntligen kommer uppdateringen :)

Helgen har gått sanslöst fort och jag har haft skitkul! Det är underbart att få delta på tävlingar där alla deltagare gör sitt yttersta- inte bara för att vinna, utan också för att hålla en god stämning! Vi var tolv tjejer och sexton killar osm gick vidare till finalen, de bästa från hela Sverige efter kvalen som varit runt om i landet.

Momenten var de samma i finalen som på kvalet, bänkpress, bicepscurl, benböj, chins och dips.
Mina resultat blev ungefär vad jag hoppats på.
  • Bänkpress: 30st
  • Bicepscurl: 30st
  • Benböj: 14st
  • Chins: 18st
  • Dips: 20st
Min önskelista var såklart ganska högt satt i antal reps på varje gren, men mitt resultat var fullt tillräckligt för att jag ska känna mig nöjd med min prestation.
Mest jobbigt var benböjen där jag fick ont redan efter tio- men det funkade upp till fjorton godkända iallafall. Största besvikelsen var dipsen som av någon anledning tvär-dog på tjugo!! TVÄR-DOG!!

Största glädjen är personbästa i chins och då var domaren jävligt tuff ändå ;)

Det är numera officiellt att jag är beroende av även denna tävling, och jag ser fram emot nästa år. Nu när jag vet vad jag gett mig in på så har jag ju goda möjligheter att träna mig riktigt duktig på det också :)

Tävlingsdagen i bilder:

Ann taggar inför tävlingen ;)

Tjejernas startfält på scen

Uppdatering av resultatet fanns att följa

Eric the man, coach för dagen :)
Mina bicepscurl
Jenny och jag slår en bicce bakom scen!
Jenny vann inte helt oväntat hela tävlingen..IGEN!
Mr. Sewen visar dagens godis som han senare snällt nog delade med sig av :)
Vicky från Hörby. Lika stark som trevlig!!
Robin kom och hejjade i publiken!

Nu laddar jag om igen och ställer in siktet där det var från början, nämligen SM. Fitness 5 var en liten oplanerad avstickare, men nu är det full fokus som gäller.
Och det ska bli så jäkla roligt!!!

2 kommentarer:

FitnessMama sa...

Grymt bra jobbat tjejen!! Du är så grym!! :) Stor kram till dig!!

Jenny sa...

Stort grattis till en grym prestation! Var på plats och tittade, riktigt imponerad och inspirerad till tusen. Tack! :)