tisdag, april 21, 2009

Varför träna?

Fick mig ett ordentligt träningspass igår; Bröst, triceps och mage och idag blev det nästan snäppet bättre med ben, rygg och biceps.. Riktigt tungt, men riktigt bra och jag var verkligen helt slutkörd när jag lämnade gymmet!
Igår var jag extra nöjd med mina hantelflyes på 15kg och idag blev känslan toppad av bicepscurl med 30kg!!

Jag får ofta höra att jag inte ska jämföra mig med andra och deras prestationer, och jag brukar väl oftast ge samma råd till andra, men ibland tröttar det mig att höra samma resonemang gång på gång. Klart att jag jämför mig med andra! Jag tävlar alltid när jag tränar... Jag sneglar på personerna i min omgivning och försöker lyfta bättre, mer eller med fler repetitioner! Det är ju min morot att få "vinna" lite varje träningspass, men jag får såklart även ta smällen när jag inte lyckas. Att bara tävla och jämföra med sig själv kan väl vara bra på ett vis- jag brukar t.ex gå tillbaka i min träningsdagbok och se hur jag tränade förra året, hur mycket jag lyfte osv för att känna mig starkare och få bekräftelse på att jag ökat.
Men jag kan inte vara min egen motprestation i allt.. Jag måste få önska att jag såg ut som nån annan, var lika stark eller snabb som nån annan- jag vill jaga för att utvecklas!

Att träna för min egen skull och ingen annans är en helt annan sak! Självklart går jag inte till gymmet för någon annans skull än min egen. Jag vill bli starkare och bättre för mig, för min egen prestation, för min egen egotripp :)


För vems skull tränar du?

/Desi

3 kommentarer:

Mamma Miriam sa...

Jag tränar för min skull, och för barnens. Mår bättre när jag tränar och då blir jag en bättre mamma också. Och så är det väl tänkt att jag ska leva lite längre också om jag är hälsosam...

alex sa...

hahaha, när fottade du mig?? hihi. bilden ser ut som mig, lite smalare upptill och PANG större nertill...hahaha

Kramar gumman <3

Christian S. sa...

Jag tränar för min egen skull och mitt självförtroende!! Jag sätter höga målsättningar och pushar mig hårt för att nå dom, så även denna gång !!! :)