måndag, april 13, 2009

Huvudstaden

De senaste tre veckorna har alltså spenderats i huvudstaden eller strax utanför..närmare bestämt på Livgardet. Jag hade precis landat in från vinterövningen när min chef ringde och lät hälsa att min ledighet var inställd och jag skulle befinna mig i Stockholm i tre veckor.. Jag har haft det toppen! Jag har träffat många nya trevliga och roliga människor och även sprungit på människor ur mitt förflutna.. försvarsmakten är en liten värld den med.. I huvudsak har jag utbildat styrkan som ska ner till Afghanistan om några veckor, men hann även med några andra små- uppdrag.

Man kan köpa örfilar i stockholm :)


Ett smakprov från utbildningen:

Förbereder inför plutons stridsskjutning
Där jag är, där är Lobo
Moment med civila
Strid i bebyggelse
/Desi

3 kommentarer:

Denise sa...

Ta med mig!!! Jag söker och söker men kommer aldrig med.. :(

Anonym sa...

Samma här. Har sökt i snart 10 år med 10-9-8 i betyg. Man skall dock inte misströsta,man skall söka,söka,söka

FitnessDesi sa...

Denise: Ge inte upp! Fortsätt söka, och försök att hitta någon som kan ställa upp som referens- svårt att komma med utan att någon "kan gå i god" för en.. Lycka till!