tisdag, april 14, 2009

The power of dreams!

Första dagen tillbaka på jobbet idag efter allt flängande.. insåg efter några minuter hur mycket jag saknat mina kollegor och min arbetsplats! Och det var ganska mycket faktiskt... Fick ett riktigt trevligt välkomnande med många kramar och till och med en present av den "indirekta chefen" som tyckte att det är dags för mig att skippa undanflykterna och ta upp min simträning igen.. (Har länge haft den sämsta ursäkten i världen; "Jag har ingen badmössa"..haha) och som en spark i rumpan fick jag ärva en av hans kära ägodelar. Nu har jag inget val. Jag måste simma.


Efter diverse möten och desperata försök att hinna ikapp verkligheten på jobb efter lång bortavaro, så hann jag slutligen med ett träningspass. Ett bra pass! Seabay var snäll nog att lyfta och passa mig nästan heeela passet vilket såklart peppade att våga lyfta lite tyngre. Jättekul!
Idag blev det bröst och triceps samt mage och jag misstänker att jag får stå ut med en rejäl träningsvärk imorgon- gutt!! ;)
Idag har jag på rekommendation av en kollega startat mitt intag av Animal stack + pump (huuur mycket tabletter som helst som ska sköljas ner) och kreatin.. Jag hoppas att det är värt mödan. Ibland undrar jag hur mycket kemikalier det egentligen är i allt kosttillskott man stoppar i sig. Jag vet att många anser att det bara är slöseri med pengar och "hittepå", men jag är ändå av åsikten att även om det inte gör mig starkare eller mer uthållig egentligen- utan det bara sitter i mitt huvud (placebo), så är det ju värt pengar ändå!! För jag blir ju starkare och mer uthållig..

Ett dubbelavsnitt av Desperate housewives har fått avsluta denna underbara dag.. Nu ska jag nanna.

Sov gott/Desi

Inga kommentarer: