torsdag, april 23, 2009

Inte bra men nöjd tillsvidare

Har precis avslutat en lång sittning med min gode vän Andreas som jag även anlitar när det är dags för att styra upp mina räkenskaper för företaget- läs deklaration... Han har en ängels tålamod, och trots att jag ofta kan göra samma fel mer än en gång så tar han sig alltid tid att förklara igen och vill verkligen att jag ska förstå vad och hur han menar. Tänk om alla hade den förståelsen och inställningen.. Tänk om JAG alltid hade den inställningen, vilken trevlig människa jag skulle vara då..hihi.. ;)

Idag har det varit fullt upp precis hela dagen, fint väder och roligt på jobbet. Toppen, toppen! Träningspasset på gymmet gick väl i stort bra, men även om jag gick därifrån med humöret i topp och värk i musklerna så känner jag mig inte helt nöjd. Jag är fortfarande svag i chinsen sedan skadan i nacken.. Jag känner av den ibland och den ger mig grym huvudvärk, den är som en dålig vana och svår att bli av med. Det som är positivt (måste ju hitta nåt) med min försiktighet är att jag får kontakt med rätt muskler och det dröjer längre innan jag "fuskar".. Och det var ju fusket som orsakade skadan från början, jag ansträngde fel muskler och slet och drog.
Så om detta kan ge mig bättre förutsättningar inför nästa tävling så antar jag att jag är nöjd tillsvidare.. men just nu känns det pissigt att köra chins med avlastningshjälp i maskinen..blä..

Biceps gick desto bättre, och trots att jag var utan partner på gymmet idag så orkade jag köra på ganska tungt. Jag avslutade med koncentrerad hantelcurl över bänk och den satt där den skulle!
Imorgon blir det ett lagom enkelt pass för tuttar och triceps. Enkelt, men tungt!!

Sweet dreams/Desi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svägerskan:Hej tulltan.hihi.Hade en otroligt bra föreläsare på jobbet i går torsdag som inspirerade oss alla unga som lite äldre, att förändra vårt "bäst före datum".Enligt bambam så finns hon på coluseum.Lisa Kaptein ...
Duktig på att förklara om kost,protein,kolhydrater och bra fettet.Så nu jävlar ska tessan bli slank igen.Hi.kramizar.tette

FitnessDesi sa...

Åh! låter ju toppen, alltid skönt med människor som inspirerar :)
Då kanske det blir ett och annat gemensamt pass för oss i vår?? Längesen sist, skulle vara jättekul!! Puss och kram!