lördag, september 28, 2013

Studentliv och tristess..

Jag tror att jag så småningom kommer att kunna vänja mig vid det här.. förmodligen lagom tills det är dags att börja jobba igen :P
För första gången på jag-vet-inte-hur-länge vaknade jag av en nos istället för en snooz. Vargen tyckte att vi hade sovit länge nog och med mer än åtta kvalitetstimmar måste jag snällt hålla med.
Dagen startade med att utforska närområdet kring där vi bor, jag hade sett på karta att ÖoB skulle ligga 30minuters promenad från mitt boende så vi började vandra i hopp om att kunna reka inför kommande inköp av diverse småplock.

No words needed!

Det visade sig när vi kom fram att internet var dåligt uppdaterat och ÖoB flyttat till ANDRA SIDAN stan.. En rask och trevlig promenad fick vi iallafall, naturen är underbar här och hösten har kommit på riktigt!
Vargen sprang och busade lite i förväg, och byggde upp sin nyfikenhet på ankorna i vattnet tills det liksom rann över. Med ett dundrande skutt hoppade han ut, men blev snabbt varse om att iden inte var särskilt smart och kom skamset tillbaka, gud vad jag skrattade!

Blöt Varg

Efter promenad tog jag min NYA FINA cykel som en av grabbarna i kollektivet skänkt mig efter mitt beklagande om att jag saknar transportmedel igårkväll. Som ett barn på julafton provcyklade jag lyriskt ett par vändor på gården för att kontroller status.. It works!!

Packade väskan och cyklade de 20 minuterna in till gymmet som gav 70min godkänd ryggträning. Ett jättefint gym, trevlig personal och bäst av allt: Jag fick en gratis månad! Lite flyt ska man fan ha som fattig student..  ;)
På cykeln igen och tog mig till andra sidan stan för att köpa lampor till hojen och ett lås så att dyrgripen inte ska bli stulen.


Ooouh så grann hon e'


Ryggen!


Väl tillbaka tog jag en runda till, denna gången fick Vargen följa med på sin första cykeltur någonsin. Det gick toppenbra! Han tittade dock lite frågande varje gång jag tjatade om "höger" och "vänster" i svängarna, men det kommer att ge sig så småningom. Det är en smart jycke det där!

Matlådor för veckan är redan gjorda, jag har möblerat om mitt rum och till och med hunnit plugga lite inför nästa kurs..så jag antar att jag med gott samvete kan hänga i soffan med de andra tills det är dags att sova? Vilket nog blir snart för jag är trött som en bebis redan.
Det tar på krafterna att göra ingenting...



Inga kommentarer: