söndag, oktober 06, 2013

SM i Västerås och uteblivna studier!

Veckan som gått har lyckats ramas in av något jag snart kan kalla rutin. Än sålänge flyter det på, mycket tack vare en sjysst granne här i kollektivet och det fina vädret då jag plockar ut cykeln.
Min granne har minsann bil och är en mycket vänlig själ! Fyra av veckans pass på gymmet har legat kvällstid pga min arbetstid, och alla kvällar har jag fått skjuts dit :)
Vissa dagar då transporten inte gått att lösa med bil har jag med glädje cyklat de tjugo minuterna till gymmet i kallt, soligt uppfriskande väder och hem igen.


Förutom igår då när det pissade ner vatten och det slutade ju aldrig!! Efter träningen var det på cykeln igen och trampa till affären, där det fullkomligt droppade kring mig så att jag fick undvika att gå för nära människor.. Men skam den som ger sig! 20minuter cykel senare var jag ju hemma igen och kunde byta till torra kläder :)

Praktiken går jättebra, jag trivs verkligen och mycket nöjd med mitt val. Jag är tacksam att jag får (tagit!!) mig chansen att göra detta och än sålänge ångrar jag inget..men det gör jag ju förvisso sällan ändå!

MMSPORTS är världens bästa! De hittade mig till och med här :)

Denna veckan har Vargen lärt sig cykla på riktigt. Vi övar kommando för cykel varje dag och det går riktigt bra! Snart dags för en långtur och bygga kondition tror jag.

Idag och igår har det varit SM i Västerås; Byggning, bodyfitness och bikini. Min plan har sedan länge varit att åka dit, först som coach och sedan som publik. Pga sena beslut och lite struligt med resandet härifrån, och dessutom ett meddelande från hotellet att mitt bokade hundrum plötsligt INTE var ett hundrum fick mig att tappa lusten och istället spara de pengarna till annat. Hade dessutom bokat om min jobbhelg till om två veckor, så istället skulle detta få bli en gigantisk plugg-helg :)

Tror ni att det gått att logga in på högskolans server idag???

NÄ givetvis inte!! Så inget SM, inget jobb och en förlorad helg om två veckor..och ett halvfärdigt arbete som ska lämnas
 in på onsdag.. :(

Om det inte vore för att jag är så äckligt positiv och präktig jämt så hade jag nog tyckt synd om mig själv idag.. Istället tog jag hojjen ner till gymmet, ingen träning för det är vilodag, men en göttig kvart i solariet. Vidare till affären och köpte hundsnacks till min älskling och sen tillbaka hit.
Och så fick jag ju tid att blogga också och DET gillar jag!!



Inga kommentarer: