söndag, oktober 27, 2013

En vecka kvar!!


Sista veckan framför mig nu! Och det är en vecka fullsmockad med examinationer och tenta-skrivningar.. Heldag på skolan imorgon, onsdag och till sist fyra timmars sittning på torsdag. Däremellan praktik.
Skönt när det är över, men hade faktiskt gärna stannat kvar ändå.. Trivs riktigt bra på praktikplatsen :) och jag trivs med alla människor jag fått lära känna här!

I veckan hade jag förmånen att känna på den värsta (vad jag kan minnas iallafall) träningsvärken jag någonsin haft..
 Förra helgen körde jag ett bänkpass, axlar och ben, rygg. Jag fortsatte utan vila på måndagen med ett besök på MK Falun där det blev ett bänkpass till och en timmes nötande teknik för första gången på riktigt i snatch och OHS.


I tisdags blev det igen vanligt gym med biceps, triceps och axlar och efter detta passet började även måndagens göra sig påmint.. Så på onsdagen startade jag dagen med ett benpass; Vanliga böj, frontböj och Overhead-squats. Riktigt långsamma och fokuserade rörelser, med teknikpasset från måndagen i minnet.
På kvällen fick jag ännu en gång chansen att följa med och träna på MK Falun och nötte ännu mer teknik i snatch och squats. ONT!



Fick även prova att lyfta i riktiga lyftarskor. Vilken skillnad!!


 Träningsvärken kom innan passet ens var slut!! Och överallt! Det var som att hela kroppen träffades av en fullständig explosion och sen tog den slut. Jag var så trött (SKÖNT) på kvällen, gick och la mig redan vid 22:00..

På torsdagen hade jag nog egentligen med gott samvete kunnat sjuka mig från praktiken med argumentet "jag kan inte röra mig".. Fem minuter på cykel dit och två våningar upp i trappa dödade mig innan jag ens börjat jobba.  
Salig, sa själen, låt mig va, sa kroppen ;)

Torsdagen blev en vilodag och jag var färdig för sängen redan... hrm..19:30. Somnade på studs och vaknade av väckarklockan 05:50. Hahaha.. utvilad? Njae.. Mindre ont? NÄ!!
Så det var bara på det igen!!
Dock var det mindre trevligt att det samtidigt kändes som en golfboll i halsen.. så för att inte äventyra något har jag faktiskt vilat från träning tills idag. Cyklade till MK Falun och körde ett...BÄNKPASS såklart ;) och trots snabbare pulsökning och lite längre vila mellan seten så ökade jag med 5kg sedan förra passet, och är därmed NÖJD. Så var även coachen när jag sms:ade resultatet.
Skönt avslut på veckan!!

Inga kommentarer: