måndag, november 07, 2011

Prio ALPHA

Sitter på en bobat- boll vid mitt skrivbord idag.. Kroppen ger mig bakläxa för att jag varit dum. Som alltid..
I lördags på jobb var jag tvungen att sitta i samma stol vid ett skrivbord i princip hela dagen. Jag började redan 06.00 vilket gjorde att morgonfysen blev bortprioriterad eftersom jag hellre la den energin till träningen som skulle bli av efter att jobbet slutade 18.00.
Ännu en gång blir jag skrattad i ansiktet- vem är jag att tro att jag kan planera sådant? Resultatet av dagen blev att jag vid 19.30 först lyckades förpacka mitt då redan ömmande bäcken i träningskläder och göra vad jag kunde. Inte styrketräna iallafall.. men lite rörlighetsträning blev det och en halvtimmes promenad för att mjuka upp.

Igår genomdrev jag ett benpass med boxjumps och avslutade med intervaller,
JAG BARA ÄÄÄÄLSKAR DET PASSET!!!
Kändes grymt bra och min plan var att sedan slappa och äta gott (jaaa, fyllar-dag :) för att åter bege mig till gymmet på eftermiddagen och gå igenom överkroppen. Det blev inte så. Det blev högläge på benen i soffan med spikmatta under ryggen och liniment på bäckenet..
Hade åtminstone trevligt sällskap och vi åt gottiga pannkakor med nutella och plöjde igenom "Twilight- filmerna" De var helt okej och lagom för söndagsmys.

Imorse gick jag 40 minuters promenad, sjukgymnastiserade och gick ytterligare 10 minuter innan det var dags att börja jobba..
Nu sitter jag här på min bobat- boll och hoppas- HOPPAS att jag ska bli tillräckligt smärtfri för ett överkroppspass idag..

Ha det guttans!!

Inga kommentarer: